onsdag 8 april 2009

That's just the way the cookie crumbles.

Oh, Jesus Christ almighty, do I feel alright?
No not slightly.

Jag har blåmärken på benen, jag har blåsor på mina tår, och så fort jag går ut och går så blir jag kissnödig!
Det är något fel på mig.
Inte för att jag inte har sagt det tidigare, men iallafall.

Jag halkade och ramlade idag när jag var ut med "Nila" (Betzy). Jag slog mitt knä. Så nu har jag ett skrapsår och ett blåmärke där.
Ajajaj!
Det är andra gången jag ramlar när jag är ute med en hund här, och är det bara ett sammanträffande att det var samma hund?
Visserligen så snubblade jag ju över henne förra gången, men jag tror att hon har ingått någon slags pakt, eller något, mot mig.

Jag har bråkat med Hollie idag, när jag inte ville att hon skulle ha pinnen, men hon ville det.
Och då menar jag att honVERKLIGEN ville det. Hon vägrade att släppa den.
Förbaskade hund!

Jag var ute på långis igår, och var ute i enåenhalvtimme innan jag höll på att kissa ner mig.
Jag hade inte TÄNKT ta någon långis med Simon idag, men det har blivit något slags beroende. Jag vill egentligen inte ut och gå, men jag måste ut och gå. Dels för henne, och sen för att jag inte vill sitta inne och maska hela kvällen.
Det kommer nog att bli en långis ändå, men jag måste VERKLIGEN plåstra om mina stackars fötter.
Det gör faktiskt jätteont!
Usch.
Igår när jag pratade i telefon, så sa jag att jag aldrig mer skulle ut och gå, men det gick ju (HAHA!! Gick...) åt fanders. Jag gick så tidigt som imorse, men det gick inte fort, för mina fötter gjorde ont.
Och kallt är det också.
Det känns som att jag kommer att börja frysa ganska ordentligt när jag kommer ut, så det kommer suga. Plus att jag kommer garanterat ha motvind också, eftersom att jag hade det idag när jag gick hem från praktiken.
På tal om hem. Jag åker hem på fredag! Åh, jag vill inte.
Samtidigt som jag vill det, för jag vill till mig säng! Det finns helt ärligt ingen skönare säng än min egen säng. Jag älskar den!
Min mamma är så snäll att hon kommer ner och hämtar mig. Vilken tur jag har! Hon tyckte synd om mig för att jag skulle ha fått sitta och vänta tills klockan tolv på natten i Sollefteå i väntan på att bussen skulle gå, och sen vet jag inte hur länge jag skulle ha fått sitta i Långsele och vänta på tågets avfärd.
Det kommer bli ganska skönt hemma ändå.
Och Åsa, nej, jag ska inte ha någon valp med mig hem.
Även om jag är väldigt sugen, så nej. Jag är väldigt sugen!
Men som tur är, så har pappa en valp hemma nu, så då kan jag kidnappa henne istället. Det tycker jag låter som en riktigt bra idé.
ÅH! JAG VILL HA!!!!

Jag var jättesugen på sockerkaka idag.
Så jag gjorde det.
Nu blir jag bara äcklad av tanken på det.
Ska jag kasta ut den till fåglarna?
Om nu inte Simon har ätit upp den förstås. Det hade faktiskt inte förvånat mig det minsta. Inte så bra som hon äter nu. Hon äter två gånger om dagen, och då fyra deciliter per gång. Det är jättebra!
Hon måste vara sjuk, eller något.

Och det är jättekallt här inne. Det är så kallt så att det är jättekallt!
JÄTTEKALLT!
Mina fingrar är helt vita. Som snö.
Det är kallt.
Plus att det är kallt ute.
Allvarligt, har de missat att lägga in element i dessa byggnader? Det är JÄTTEKALLT!
Och jag ska ut på promenad sen.
Usch, säger jag bara. Usch och fy och blä! Kallt!

So long!

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar