onsdag 15 april 2009

15/04-09

Och om tre dagar så fyller Simon år! Hon blir fyra år gammal, den lilla surfittan. Btw, hon gillar verkligen inte valpen (som jag hade förutspått) och det gör inte Zita heller. Det hör faktiskt till ovanligheterna, för hon brukar vara så himla kärvänlig med allt som rör sig, men inte den här gången antar jag.
Jag har blivit hotad till livet och tafsad på idag.
Hur snällt var det då?
Carro och Frida pratade om Arne, Vuollerimskolans nya gympalärare, som för övrigt är homosexuell, (även kallad "Bögarne" av det inhemska folket i Vuollerim), och jag säger något som:
"Men det är väl trevligt att han har hittat något som han älskar?" Varpå Carro kläcker ur sig:
"Karin, jag ska döda dig!"
Men det var tydligen för att jag hade valt att gå en promenadslinga som hon inte ville vara med på, för att hon hade kunnat bli blöt om fossingarna. Stackars! Sen så frågade jag henne:
"Så vaddå, om jag hade gått ut för ett stup, då skulle du följa efter eller?"
"Ja." Svarar hon.
"Jamen, då är du riktig jävla dum.." Svarade jag tillbaka. Det var inte som att JAG valde HENNES väg. Hon hade kunnat gå på sidan, men nej då, inte det. Hon måste gå precis i MINA fotspår!
Men det var som så precist inpassande på vad jag sa om Arne, och det hela vart så komiskt. När jag hade varit hem med hunden och påväg till Carro (igen), så blev jag tafsad på. Av Carro. Hon tog mig på rumpan! Och hon klämde och kände länge också.
Kanske en aning suspekt när hon först vänder sig om, för att se så att det inte kommer någon som kan se, för att sedan klämma på min stjärt! (Som en liten, hemlighet! Btw, Carro håller på att DÖ av skratt när jag skriver det här, plus att hon kommer med invändningar om mina ordval.)
Och hon klämmer inte bara en, inte TVÅ, utan T R E gånger. "Ballaballaballa." Typ.
Yep, så populär var min rumpa idag.
Plus att valpen bet mig, både här och där idag. Hon gjorde väääärsta köttsåret på min hand (en liten rispa, men ändå), och hon slet ut mitt hår som en vild best, efter det så hade hon sönder min ena socka.
Ojojoj, men jag vill ändå skaffa valp! Jag är så GRYMT sugen på valp! Jag vill bara ha en och lukta på!
Carro föreslår att jag ska plugga i valpen "Stoppochväx", men jag tror inte riktigt på det va? Jag är bara en aning skeptisk om den idén.

Jag har varit ute på promenader idag, jag har sett film idag, och jag har varit ute med valpen idag. Idag har jag också varit med Carro, Frida och Maaaaliii.
Allvarligt. Snart dräper jag någon!
Eller, endast en i detta sammanhanget, och jag riktar in mig på ett mål.

ÅH! JAG VÅGADE SE SKRÄCKFILM IDAG! Okej, det kanske inte är meningen att det skulle vara en skräckis, (jag kollade upp det, och det skulle vara en), men jag kollade den ändå! Och det var många människor som blev dödade, men den var inte speciellt bra.
Incubus skulle jag betygsätta med en ledsen smilygubbe (tydligen). Och, ja, det skulle jag nog. Den var inte vidare bra faktiskt. Visst, jag blev väl överraskad ett par gånger, och jag kollade väl bort ett x antal gånger, men jag blev inte direkt äcklad, paranoid (som jag brukar bli) eller rädd heller, för den delen. Så det sög ju.
Nå, får väl hitta någon annan skräckis att se då. Eller kanske inte? Jag tror inte att jag kommer att våga det.

So long!

/K

3 kommentarer:

  1. Bravo Karin! :) Du ska se fler skräckfilmer, det är socialt handikappande att inte kunna se dem. :P

    Åh, och så ska du länka till PangPregos blogg i ditt nästa in lägg! Kolla in min blogg för mer info.

    /jag.

    SvaraRadera
  2. Hurru du du! Bara för att du är och knuffar mid med din röv.. ^^

    SvaraRadera
  3. -Corundum-
    Nej, det är inte ett "socialt handikapp" att inte kunna se skräckfilmer, och jag tänker inte se någon mer. Jag kunde faktiskt nästan inte sova på grund av att jag trodde att den mentalpatienten som hela filmen handlade om, skulle ta på mig från sidan av sängen när jag höll på att somna. Det är inte lätt alla gånger..
    Och nej, jag ska inte länka till något känt radioprogram på min blogg!
    VÅGA VÄGRA LÄNKA KÄNDA RADIOPROGRAM!

    -Carro-
    Hurrujagjag, jag knuffade inte nå, min unga dam! Det var du som ville ta på den! :P

    /K

    SvaraRadera