söndag 5 april 2009

Telefon, promenad och blöta fötter.

Igår alltså.
Ja, dagen bestod av promenad in till stan, tvtittande, duschande, frukost- lunch- och middagsätande och massor av prat i telefon, med massa olika människor.
Det var lite oväntat faktiskt.
Först pratade jag med Carro ett par gånger under dagen, både på morgonen och kvällen, sen var det långt samtal med syster Åsa, sen ett kort samtal med mor, och så Joar förstås. Han är alltid med på ett litet hörn, oavsett vad man gör.
Det var innan klockan åtta det.

Den var det ju tänkt att jag skulle se filmen på trean, som började efter "Jag vet vad du gjorde förra lördagen", men det var ju bara dömt att misslyckas. Jag somnade efter halva programmet, för att bli väckt av Carro som ville surra en stund där vi klockan elva.
Jaha, inte nog med det, så somnade jag ju typ direkt efter att vi hade pratat klart (som om jag räknat med något annat?) för att sedan bli väckt en gång till, den här gången klockan halv tolv, av Andree, som var surrsugen, så jag surrade på (med någon som jag aldrig pratat i telefon med) i ungefär en halvtimme, för sen skulle han ut. Han skulle visst gå och dö, för att sedan gå inte med cykeln in till stan, eller vad det nu var.
Nå, det var en trevlig surrstund, och sen var ju jag klarvaken.
Så jag smsade Anna för att fråga henne om hon var så vaken att hon kunde prata i telefon, då var klockan tolv, och jag fick ett positivt svar från henne, och faktum är att hon var påväg hem från Luleå då, hon hade varit och sällat med Hinken.
Nå, hon körde bil, och jag berättade om mitt samtal, för det var det jag ringde till henne om, och hon berättade att hon hade varit och kollat på någon.

Sen så var ju min kväll (egentligen inte) förstörd. Men om man räknar på att jag skulle sova, så var den det.
Men nu så kunde jag ju se filmen! Fast, jag hängde inte med så himla mycket i den, eftersom att jag sovit bort början. Men men, så kan det vara. Spännande iallafall, det jag såg av den.

Jag surrade med Alexandra på MSN också, och det var ju alltid lika underhållande. Hon kan lätta upp stämningen.
Sen skulle hon sova, så då kollade jag på "White chicks" till klockan var halv tre, och sen somnade jag gott under täcket, till tvn, med Simon. Simon är bra.
Jag tycker om Simon, och nej, jag skulle aldrig tänka tanken om att avliva henne för att hon inte äter.
Jag drömde nämligen det, natten till igår, och det var ju den minst trevliga drömmen jag haft någonsin.
Och då har jag drömt om ruttnande lik, som jag hänger i taket på en liten timrad stuga, och försöker sedan gömma dem för polisen, och lyckas faktiskt med det.
Ojojoj, hur stabilt kan det bli? Tydligen inte så jättestabilt va?
Nå, iallafall, om jag får, så skippar jag helst den drömmen hädanefter.

Idag har jag hunnit med att städa på rummet, för det var sand överallt. Verkligen överallt. Så det var väl inte mer än rättvist att jag dammsugde?
Nu är det vädrat, sängkläderna är skakade, och golvet är sandfritt. Så gott som, iallafall. Det är inte så lätt alla gånger att få det helt sandfritt.
Men man kan alltid försöka.

Nu, kära vänner, ska jag gå och spola mina händer under varmvatten, för jag fryser så, men sen, ska jag..
Jag vet inte vad jag ska göra, för vädret är kasst, och det är inte trevligt med någon promenad då inte.

So long!

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar