måndag 13 april 2009

Hemfärd på G.

Jag ska åka hem idag.
Jag har hållit på att stressa ihjäl mig för att hinna med bussen, och så sa Anna att hon skulle åka upp idag.
Jaha? Här har jag hållit på att ta livet av mig för att fixa biljettpengar, packa och fixa lite annat, och så säger hon, när det är en halvtimme kvar, att hon också ska upp.
Tack!

Jag har varit pigg och glad sen klockan åtta idag, och det verkar inte som att jag kommer få sova
speciellt mycket mer när jag kommer hem.
Jag kommer förmodligen vara uppe före klockan tio iallafall, och jag har faktiskt lov! Det är meningen att jag ska vila upp mig! Men nej då, inte alls.
Jag drog med Åsa och Jari ut på en rastningsrunda med hundarna, och jag hittade även Stina utanför dem. Så hon fick också följa med.
Var och släppte dem på fotbollsplanen, och jäklar vad de sprang! Eller, alla utom Brutus förstås.
Chivas och Simon raveade runt som tokiga gamar, och så Hilda på ett hörn. Hilda hängde sig fast i Simons halsskinn, så när Simon sprang, åkte Hilda bara med utav farten.
Nästan iallafall.

Jag förstår inte hur hon kan älska Simon SÅ mycket! Hon blir verkligen helt extas när Simon är i närheten.

Och jag fick höra att Simon bara ser halvfärdig ut. Hur snällt är det då? Hon är faktiskt fin! Lite väl mager kanske, men vi jobbar på det! Hon har börjat äta två mål om dagen nu, och hon ÄTER faktiskt upp allt. Även fast jag spolar i lite vatten i kulorna.
Jag är en lycklig matte nu!
Hon äter åtta deciliter! Min lycka är gjord!
Och jag är valpsugen.
Så enormt valpsugen.
ÅH!
Jag vill HA!


(Mejakullen)

Åh, tänk vad gulligt det hade varit med en liten schäfertikvalp. En liten Ergo Proxy. Jag vill ha en valp! Jag funderar faktiskt på att ta en, och ÅH!
Förresten så ska Simon få följa med upp till Vuollerim, då får vi se vad hon tycker om den lilla valpen. Hon kommer nog att gilla den lika lite som hon gillade Hilda när hon var liten. Alltså, hon kommer inte att gilla henne något alls.
Nåja, det är bara att hoppas på det bästa.
Måste kila iväg och packa ner det sista, Carro påminde mig om att jag skulle ta med några filmer också.
So long!
/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar