måndag 20 april 2009

Mönster! Nationella prov! Lamm! Bollar! Hål! (Eller, inga hål.)

Jag har ett mönster påväg! Jag har äntligen hittat ett mönster till min balklänning! Var in på "Syma" och kollade vad de hade i mönsterväg, och jag hittade!
Nu är det bara skor, avslutningskläder, avslutningsskor, naglar, hår och smink (?) kvar. Plus mat, gäster och skolarbete, såklart. Det är ju bara att glömma att jag ska slippa det.

Fick en smärre chock idag när jag fick veta att vi ska ha Nationella prov i engelska imorgon. Det var faktiskt lite oväntat. Som tur är så ska vi göra bort prata-delen först, då det värsta är ju över efter en kvart iallafall.

Mina tänder såg fina ut, och inga hål eller något, vilket är väldigt skönt. Motvind utav bara den när jag skulle cykla till skolan efter tandläkaren, och det var en aning jobbigt att ta sig fram. Hade religion och sedan idrott!

Vi spelade volleyboll, och som vanligt så fick jag en boll i ansiktet. Mitt ansikte måste vara en bollmagnet! Eller något liknande iallafall.

En trevlig överraskning väntade utanför fårhuset också.
Fåren har fått lamm! Jättemånga, jättesöta och jättesmå lamm!

(Visserligen förra årets lammkull, men lamm ändock.)

/K

1 kommentar: