tisdag 7 april 2009

Född i Lejonets tecken, hästens år.

Javisst är jag det! Det trodde jag inte att jag kunde veta bara sådär.

Jag har blåsor på mina stackars småtår, och jag har skavsår på mina akilleshälar.
Detta efter fuktiga fötter under tvåtimmarspromenader om kvällarna.
Usch. Det gör ont!
Tyck synd om mig!
Plus att jag har ett rivmärke på baksidan av låret, för att Dio tyckte att han kunde försöka fälla mig bakifrån.
Hur snällt var det?
Det räcker väl med att jag har varit omkull på grund av en hund redan?
Jaja, jag ramlade inte iallafall, det är tur att han fortfarande är väldigt ung. Och sötare valp har jag nog inte sett. Han var verkligen ett charmtroll, med alldeles för lite uppfostran.

Dagen har bestått av uppstigande, till-jobbgående, morgonutfodring, morgonrastning, städ, veckobesiktning, lunchutfodring, lunch, rastning, middagsutfodring och hemgående. Så långt iallafall.
Jag funderar på vad jag ska äta till middag idag.
Jag har verkligen ingen fantasi! Det är tur att jag inte blev kock iallafall, då hade jag verkligen skämts. Verkligen, verkligen. Jag menar det VERKLIGEN!

Ska det bli en promenad ikväll tro? Jag måste plåstra om mina stackars fötter i sånna fall, och visst, nog kan jag göra det.
Det hade varit uppfriskande, sådär innan jag ska sova.
Det är jätteskönt att sova! Jag har inte insett det förrän nu, inte på riktigt iallafall.
Jag vaknade inatt vid klockan tre, och insåg att:
"Oj, jag har inte släckt lampan."
Så jag släckte den, och sen somnade jag om.

So long!

/K

1 kommentar: