tisdag 14 april 2009

Sommaren är härmed invigd!

Eller, tja. Det vart inte så mycket till invigning måste jag erkänna. Jag och Frida hoppade typ lika mycket, Petter hoppade väl sisådär och Carro hoppade inget alls! OCH DET VAR EGENTLIGEN HENNES IDÈ!
Förbaskat också!
Nåja, det var väl inte så farligt, egentligen, men ändå! Det var inte speciellt snällt att lura ner mig hit ner, bara för att spendera en timme till att leta efter hopprepen, fem minuter till att hoppa och resten av tiden att sitta inne.
Åh!

Jag har varit hundvakt idag, förbaskade valp till att äta på mig! Hon höll verkligen på att göra ett köttsår på min hand idag! Ajajaj, säger jag bara. Men hon ÄR så söt!
Och katten bet mig igår.
I huvudet. Allvarligt, en katt ska inte bita en i huvudet! Det är inte speciellt snällt vill jag säga. Hon svek mig verkligen igår.
Nå, jag vill ändå ha en valp, även fast lillvalpen har avskräckt mig lite.. (Läs: Mycket).
Pappa följde med Ivar till Sunderbyn idag, och jag förblev hemma med odjuret. Det har gått riktigt bra, och jag har inte gjort annat än sprungit ut och in med den lilla. Hon vill ju kissa hela tiden! Kissvalp!
Men hon luktar så gott! Så det går väl an ändå. :)
Efter att pappa kom hem, så började han med maten, och en halvtimme (med paltkoma) begav jag mig ut på en promenad som varade en timme. Jag tänkte gå runt 97:an, men då ringde Carro och sa att hon kommit hem och att vi skulle hoppa hopprep, så det var bara att genskjuta, och ta en snabbare väg helt enkelt.
Ack, vilken otur jag hade, måste jag säga, för inget hoppande vart det.
Jag hann hoppa till sexan i "Bondtolvan" och sen så rev jag (läs: Min halsduk), och fick snurra istället. Men då ville varken Frida eller Carro hoppa, så då sa vi god natt till Frida, och smet in till Carro istället.

Jag ska gå hem, och (snutta på valpen, sa Carro medans jag försöker komma på något som jag ska göra) se på tv (sova tv lär det väl bli).

So long!

/K

1 kommentar:

  1. Hurru du du! Om jag inte hade behövt stå och vänta och leta efter repet i nästan en halvtimma så hade jag kanske inte varit så frusen av mig och då hade jag kunnat hoppa. Tappade som lusten där efter ett tag, men du och frida var ju så duktiga!^^

    SvaraRadera