måndag 15 december 2008

Time just stops - when you are around.

Jesus needs his
Prescpiptions filled.

Buddha's usin'
Too many pills.

Allah promises endless thrills
In volatile bottles marked: RELIGION KILLS!

Krishna's rollin' on ecstasy
Jehovah's smokin' too much PCP.

Mother Mary carries a junkie Messiah
Shooting smack and smokin' crack with the King of Liars!


Denna video upprör mig verkligen.

Jag förstår inte hur man kan låta bli att ge sin hund motion så att den håller sig i bra kondition! Jag hatar som vanligt alla människor, men förstår mig inte på dem som är ute efter att göra en annan individ illa!
Hunden på videon har frusit fast (?) i marken!! Eftersom att den inte orkar gå!
Den hasar sig fram med hjälp av frambenen!
DET ÄR FUCKING JÄVLA DJURPLÅGERI!

Människor i allmänhet är idioter!
Stulet citat:
"Människor! Vad ska de vara bra till?!"
Jag håller med totalt!
JAG ORKAR VERKLIGEN INTE VARA RUNT DEM JAG INTE ORKAR MED!
Det bara tar på mina krafter som jag så gärna skulle ha kvar till något annat tillfälle! Till exempel till att göra mina läxor som jag verkligen måste göra!
DE SKA VARA INNE PÅ FREDAG; OCH JAG ORKAR VERKLIGEN INTE GÖRA DEM!

Jag tror att jag måste ta mig i kragen och engagera mig lite, även fast jag bara vill hänga mig och dränka alla andra!

Alla kan bara gå och dö så att jag får vara ensam!
Du som känner mig, borde inte ta åt dig!

Jag orkar bara inte tillbringa min vakna tid till allt onödigt.
Tiden man har är alldeles för lite. Och det finns inte möjlighet att göra om det man ångrar. Det som är gjort går inte att göra ogjort.
Människor borde inse detta och stanna alla klockor! Vad ska man med ett instrument som mäter hur länge man har kvar att leva till?
Inte konstigt att alla känner sig så stressade.


(Hear the sound it's going: "Tick-tock-tick-tock - time's running out!")

De som borde hyllas är tidsoptimisterna! De tror att det går så mycket fortare än det egentligen gör, och de har alldeles för lite tid - egentligen! Men de bryr sig inte!
Visserligen så bryr de sig väl om de kommer lite sent, men det är bara en bra egenskap att ta den tid man verkligen behöver för att färdigställa ett påbörjat projekt!

Att sammanfatta det hela: Tiden är överskattad!
Det finns alldeles för lite - men ändå kommer den inte att försvinna!
Antingen så tar vi bort alla klockor, och gör kväll när det känns som det.
Eller så gör vi resten av tiden till en enda tidsklump, så att det inte är några tidsskillnader i Japan och Sverige, så att det inte är dag och natt, så att man inte har en tid på sitt födelseattest, man har ingen tid när man ska vara på jobbet/skolan, man har ingen tid när man ska komma hem från kompisen!

Time and again - done and done.
Time is now.

/K

2 kommentarer:

  1. Karin, du är verkligen inte klok. Men du är knasig på ett bra sätt.

    Jag hoppas att du överlever fram till jul utan att vara sig dränka någon eller hänga dig själv. Säg åtminstone till mig först om du har några planer på att försöka så kommer jag och hindrar dig... Jag hinner nog i tid. Ska bara fixa ett par saker...

    *skickar en digital kram - du verkar behöva en*

    /jag.
    ordensmakt.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Hur är _jag_ inte klok? Det är en sak som jag inte förstår! Allt som jag säger och gör är så klokt som det bara kan bli! Har du missat det? :)

    Jag tror att jag kommer överleva. Det är ju trots allt bara en vecka kvar, och sen är det en vecka tills ett nytt år. Då kan man äntligen glömma allt som varit dåligt under detta år, och fokusera på det som kommer bli dåligt under nästkommande år.

    Det är bra att du kommer och försöker hindra mig, men om jag nu verkligen skulle hänga/dränka mig - tror du att jag skulle sagt något om det?
    Det blir nog mer en Surprise!-reaktion för dem som sedan hittar mig - eller något sånt.

    Men jag har egentligen inga specifika planer på det, och jag kommer verkligen inte försöka med det heller.
    Jag skulle inte våga.

    Jag uppskattar verkligen att du åtminstonde verkar bry dig! :)

    /K

    SvaraRadera