söndag 14 december 2008

Rosa naglar och Lucia.

Det är två saker som skulle fungera alldeles utmärkt tillsammans. Och det märkte vi igår.

På fredagen var jag på skolan och var som sagt tvungen att ha historia. Det var inte så jobbigt, men jag hade gärna sluppit det, eftersom att jag åkte hem till Vuollerim på kvällen.
Dagen flöt på bra, och det var massa luciafirade.

(Det var en parodi (?) på körslaget som de hade gjort.)

Nåja, det bar sedan av till Luleå där jag åkte buss hem. Det var det roligaste på länge! Fick ju träffa Simon och Zita! :)
Eller, det var inte det roligaste, men det var riktigt kul! :)

Lördagen började med att jag blev brutalt väckt av pappa som bussade hundarna på mig. Det var inte det minsta snällt, och jag ville bara sova vidare! Det var vid klockan nio.
Jag har inte haft någon mottagning på telefonen på hela helgen, vilket har varit mycket störande! Men väldigt skönt faktiskt!
Fortsatte med en dusch och sen en promenad upp på affären!
Sen snöskottande till förbannelse! Jag förstår inte vad vädret vill säga! Det har ju snöat hur mycket som helst! Jag vill inte förstå!
Sen bar det av till Murjek för att plocka upp ett stycke Joar.
Mycket kul vill jag tillägga!
Han kom till Murjek vid ett, och sen bar det av till Vuollerim efter en snabb presentation av min far och honom.
Inte nu för att jag presenterade dem för varandra, men de skötte det så bra själva så jag behövde inte göra det. :)

Kvällen kom och det blev kyrkan! Luciafirande då konfirmanderna skulle sjunga. Det lät ganska bra faktiskt, och det blev en lyckad kväll tillsammans med Joar och Carro! :)
Efter lucian så gick vi hem till mig och kollade på film! :)
The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford.

Det blev inte hela filmen som blev klar, så vi såg klart den idag.
Nåja, pappa och ett helt gäng hade bestämt sig för att sjunga karaoke på natten.
Det var väl en tio pers. iallafall! Det var inte lite det levde om!
Jag och Joar låg i min säng och lyssnade på Otep istället! Det fungerade faktiskt riktigt bra, men det hade ju kunnat vara tystare i bakgrunden.
Det var trevligt iallafall! :)
Somnade väl strax efter halv fyra och sov till typ nio?
Jag tror att det var något sånt iallafall.

Väldigt slö dag måste jag säga.
Vaknade, gick upp efter ett tag, promenad runt byn bara för att och sen frukost. Vi kom tillbaka till lägenheten halv tolv ungefär, och jag vet inte riktigt när vi gick, men det blev en relativt lång promenad iallafall! :)
Sen blev det film och sen lite vila på det. Gjorde en sats chokladbollar som faktiskt smakade helt okej, och så fick jag knäck av min faster! :) Hon är så snäll! :)

Den idén med vilan var en mycket bra idé. Var väldigt frusen och kröp ner under en filt tillsammans med Joar, det var mycket mysigt och jag fick väl upp en del värme iallafall! :)
Det var inget att tacka nej till! ;)

Sen blev det mat och efter det så packade vi ner de sista sakerna och sen for vi till Murjek för att åka till Öjebyn respektive Skäret igen.
Det har varit en mycket bra helg måste jag säga, och jag ber så mycket om ursäkt om min pappa, hans vänner eller jag för den delen har gjort något opassande!

Go drown yourself!

/K

2 kommentarer:

  1. Du har fått en utmärkelse, kolla min blogg i inlägget "utmärkelse". :)

    SvaraRadera
  2. MeN!! Då hade du ju kunnat komma upp till backen!! :(

    SvaraRadera