tisdag 23 december 2008

If you want me

Take me for who I am, And not for who I can be.

Helgen har varit alldeles underbar. På alla sätt.
Det finns egentligen inga ord om den, men jag ska försöka uttrycka mig iallafall.

Fredagen bestod av en lektion på skolan, och sen hem.
Efter det så var det tvättstugan och vi tvättade upp en tvättkorg. Det var verkligen behövligt, och det fanns verkligen ingen plats för mer kläder.
När vi tvättat klart, ungefär vid två, så bar det av till Luleå, Storheden, för inköp av diverse julklappar, men som jag trott, så hittade jag ju bara en och har massor kvar. Nog för att det bara är fyra, men iallafall! Jag menar, det är snart jul, det är två dagar kvar (!), och jag har inte köpt klar mina julklappar ännu! Hade det varit för tre år sedan så hade mina julklappar varit färdiga för länge sen! Jag menar, så här kan man inte hålla på.
Det är verkligen inte att rekommendera att ge sig ut i värsta julstressen och upptäcka att det är hundratals människor som gör samma misstag som en själv, nämligen det att vara ute alldeles för sent, och ta det som ligger närmast och sedan satsa allt på att göra en fin inslagning.
Jag ska härmed vara klar med mina julklappsinköp i november hädanefter. Jag ska inte utsätta mig själv för detta en gång till.
Nog för att jag vet alla klappar utom en, men det går nog säkert. En hjärna är bättre än två. Och det är precis vad det kommer vara för mig idag.

Ja, sen vidare efter Storheden då.
Anna körde, och hon var så snäll att släppa av mig i Skäret. Det var mycket att se fram emot.
Det började med att jag var tvungen att sitta och vänta på Joar då han hade sin mormor och plastmorfar på besök.
Det resulterade i att jag kom en bit längre i min bok som jag har kämpat på med i tre månader? Jag dammsög hans hus också, eftersom att han skulle ha gjort det, men hade inte hunnit. Jag hade ändå inget bättre för mig, eller hur?

När han sedan kom tillbaka efter en och en halv timme, så blev det film.
Vampyrfilm, som inte var särskilt oväntat, med tanke på vilken bok både han och jag läst. Han uppmanar mig verkligen till att läsa Twilight, och jag ska göra det, men det går inte så bra då va?

Filmen vi såg var iallafall "Låt den rätte komma in" och som sagt, det var inte en porrfilm!
Den filmen var verkligen inte upp till mina förväntningar. Den sög, rent ut sagt. Det var så mycket från boken som inte var med, och det var dålig stil.
Men, den var väl bra som film sett, men inte om man läst boken innan.
Så ett tips:
*Se filmen innan du läser boken.

Det blev fler än en film. Det blev två filmer! Helt otroligt, verkligen! Eller så var det inte det, det beror ju lite på hur man ser på saken. Men jag ser på den helt naturligt, så det var inte det.
Den andra filmen vi såg var "The Matrix Reloaded". Den var väl helt okej den också, men det är som sagt lite knepigt att förstå allt.
Det lär väl säkert bli att se den tredje filmen också, men det vet jag inte när det blir.
Snart kanske? :)

Sen bar det av till sängen, och det var så skönt att sova!
Även fast vi bara sov till halv tio på lördagen. . . :)

Så, lördagen bestod av lussebullsbak, tripp in till Joars föräldrar, tripp in på Ica i Antnäs, förberedelser inför kvällen, då det var en liten julfest.


(Glögg skulle vi ha också!)

Trevligt folk gör en trevlig fest, och det var.. Trevligt.
Jag har nog inget annat ord för lördagen.
Det var roligt. Det var.. Underhållande på så många plan.




Söndagen.
Ja, jag ska nog inte säga så mycket.
Det mesta som var det var väl sängen och soffan fram till klockan 20:00.
Jag var väl uppe max två timmar under hela dagen, och sen låg jag till sängs/soffa med någon som inte mådde så himla bra.

Sen dagen idag.
Har kämpat på med blogginlägget i snart tolv timmar ungefär. Det har väl inte gått sådär himla bra med det, det har blivit en del uppehåll faktiskt.
Fick tomtegröt! :)
Åsa och Jari kom hit och åt, och det var väl trevligt?

Sen var det en promenad tillsammans med Anna, gick in till stan minsann.
Efter det så var det mat och sen var det färgning av hår! Åh, vad roligt! :)

Nu är det Jeff Dunham som gäller! Det är på kanal 5!
Riktigt underhållande måste jag säga! : )

Done and done!

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar