onsdag 3 december 2008

Jag hatar alla idiotiska människor!

De borde inte få finnas!
Att man kan utsätta en individ för den smärta som blir vid diverse skador! Då har man inget hjärta.

Det jag syftar på _nu_ är flapphundsvalpen på 12 veckor som kom in till sjukhuset för dropp-in vaccination.
När hin blivit vaccinerad kommer en otroligt upprörd veterinär ut och säger åt en av djursjukvårdarna i receptionen att ta en bukröntgen på den lilla valpen, eftersom att hon är helt svullen över buken!
Husse och matte säger att hon har verkat lite seg under en tid, och hon har bara orkat vara uppe och springa max en timme om dagen sen de fick hem henne!
Deras uppfödare hade sagt att hon börjat bli lite rund om magen, men att det bara var att dra ner lite på mängden foder. Till en valp?

Röntgenbilderna kom och veterinären kollade på dem och såg att valpen hade hur mycket vätska som helst i buken!
De tog då en del BP, och de fick vänta ytterligare två timmar på provsvaren.
När veterinärerna diskuterade fallet, så kommer ägarna till receptionen och frågar vart veterinärerna är, eftersom att de har _bråttom_ och de _har ett jobb att sköta_ så kan de inte vänta så länge!

Det bästa som hänt under dagen, var att se AVL på den lilla valpens papper.
Synd om de människor som inte har hjärta att bry sig om någon annan "lägre" stående individ. Jag tycker verkligen synd om dem.

Övrigt som hänt under dagen?
En jävla massa uppackning av varor, främst foder, och massa städning av rum.

Paketerat och burit en massa AVL-djur. Inte så kul, men någon måste göra det.
Jag börjar verkligen tänka på den dagen jag kommer att behöva avliva Zita och Simon efter dessa dagar på djursjukhuset.
Som det känns nu så kommer jag inte att överleva.
Jag kommer att vara så knäckt! Verkligen.
Jag hoppas att jag kommer ha någon att gråta ut hos.


(Dessa är mina ögonstenar!)

On and under!

/K

4 kommentarer:

  1. Vad var det för fel på valpen då?

    SvaraRadera
  2. Av det lilla jag känner till om dina systrar och vad jag vet om mig själv så tror jag inte att du kommer att vara kort om axlar att gråta ut mot. Men låt oss hålla tummarna för att det är länge tills dess.

    Och ja, det finns verkligen idiotiska människor.

    SvaraRadera
  3. Ja fy fan, att avliva Ninja är by far det värsta JAG varit med om i mitt liv hitills, helt allvarligt.

    SvaraRadera
  4. Åsa:
    Jag vet inte vad det var för fel på henne, hon hade massor med vätska i buken som de inte kunde suga ut.

    Corundum:
    Nåå! Vad glad jag blir att höra det! Det är verkligen bra att veta! :)

    Det är just det jag har sagt, och jag hatar allihopa!

    Stina:
    Jag tror dig. Det kommer vara det värsta med att ha hund, och det är det som får en att börja fundera om det verkligen är värt att skaffa hund igen.

    /K

    SvaraRadera