söndag 7 december 2008

Då var ännu en rolig helg avklarad!

Och tur var väl det att den var rolig? :)

Jag ska börja med att skriva lite om torsdagen.
Dagen började med - som vanligt - att jag klev upp före fan och for iväg till djursjukhuset.
Dagen gick ut på att jag skulle tillbringa hela dagen i Rehab, eftersom att jag inte hade varit där något under praktikperioden.
Så, blev för övrigt väldigt, och då menar jag verkligen väldigt, intresserad av akupunktur i största allmänhet. Fick se en hund som fick akupunktur för smärtlindring, och det var intressant att se att hunden verkligen verkade svara på det.
Hela hunden bara blev avslappnad i hela kroppen, och somnade tillslut. Och det var andra gången den gick igenom den behandlingen.
http://labb.imj.hik.se/mep240/var/hik/storage/images/tidning_13_07/loepsedlar/akupunktur_foer_hundar/37241-6-swe-SE/akupunktur_foer_hundar_large_wide.jpg
(Bilden från google.se! Väldigt likt, men det var en labrador.)

Även sjukgymnast verkar vara mycket intressant, och då främst på djur - oväntat - men kanske ska börja på människor? Vara lite, outside the box, eller något. Öva mig på människor istället för på djur.
Det hade varit en intressant teori att testa.
Det blev sagt på tisdagen (?) att ett visst läkemedel som används på djur har blivit testat på _människor_ och det är något som jag tycker är väldigt intressant! Alla sa liksom:
"Oj då, DET var verkligen ovanligt."
Men det blev som inget mer med det. Sen kom föreläsaren in på något om tester som gjordes på råttor, och då vart jag förbannad. Jag tänkte kläcka ur mig något om varför just råttor skulle vara försöksdjuren hela tiden. Varför de inte kunde testa mediciner och vaccin på människor istället.
För nog måste världen avbefolkas lite? Jag menar, det är för mycket folk hela tiden! Om människor skulle se till att inte yngla av sig så fort de får tillfälle, så skulle det inte vara några som helst problem! Alls!

De kan göra som jag!
Kasta ungen i golvet eller något.
Men enda anledningen till att jag gjorde det var för att det var värsta vampyrungen! Den fick hjärtstillestånd, och så återupplivade jag den. Men den blev inte som en återupplivad unge borde bli, utan den fick typ rosa (?) ögon med röda pupiller, och var verkligen jättesöt. Men det var ingen att behålla, om man säger så. Om man får säga så?
Så jag hade iallafall ihjäl min unge, och blev sen utskrattad på djursjukhuset mitt i natten.

(?)

För dig som inte förstår:
- Too bad for you! -

Haha! Det var så roligt!
Och jag är fortfarande bara på torsdagen!
Nåja, väldigt inspirerad av det yrket blev jag iallafall. :) Och ska kolla upp hur det ser ut med utbildning och sånt roligt.

Moving on till fredagen då.
Sista praktikdagen. Väldigt nöjd med mina betyg därifrån iallafall!
*MVG
*MVG
*VG
*VG

Så, jag var på POL - igen - och gjorde väl samma saker som jag gjort innan, fast jag fick skriva ut en del etiketter med! WOHO! Party!!!
Eller så inte?
Fick även stämpla en jävla massa broschyrer. Det var inte det minsta underhållande, men något att göra iallafall.
Roligaste citatet:
"Jaha, vad händer för Karin i helgen då?"
"Nja, jag ska vara besök."
"Ska du vara besök?"
"Ja, jag ska vara besök.."
"Jaha, så du ska inte vara eskort då?"

HAHA! Det var så roligt så det finns inte! Det har varit tre riktigt bra veckor där måste jag säga! Alla har verkligen varit jättetrevliga och jag har blivit väl omhändertagen! :)
Det är något jag verkligen vill göra om, och det får jag förhoppningsvis också! :)

Dagen gick väldigt fort, och det kan bero på att jag verkligen såg fram emot kvällen!
Kvällen innefattade då buss till Skäret, dusch där och sen bar det av till Luleå, där middagen väntade, typ.
Middagen hos Elena var mycket trevlig, och det smakade verkligen bra! :)
Duktig på att laga mat är hon, och hon är mycket trevlig!
Rolig.

(På tal om mat. Jag är faktiskt - egentligen inte - ganska nöjd med denna, men den hade helt klart kunnat bli betydligt skarpare.)

Jag måste få erkänna att jag var mycket osocial den kvällen, eftersom att jag var astrött! Jag ber verkligen om ursäkt!
Många samtalsämnen blev upptagna, och det var så roligt att sitta och kolla på dem som pratade! :)
Och sitta och lyssna på dem också!
Nå, kvällen blev avslutad ganska tidigt och vi drog oss mot Skäret.
Sängen var uppskattad! :)

Så, bara lördag och söndag kvar.
Lördagen:
Vakna till en relativt fin dag som inte var så fin sen på eftermiddagen, eftersom att det var en jävla massa dimma! Promenad till Antnäs, handla, promenad till Skäret.

(Det var finare väder idag, men jag tog inget kort, tyvärr..)

Lagade lite mat och kollade på film. Gjorde efterrätt och kollade på film. Åt efterrätt och kollade på film! :)
Mycket film.
Det var samma film under de tre aktiviteterna btw, och det blev "I, Robot".
Riktigt bra film ändå.
Sen blev det The Matrix, och inte nu för att jag förstod så mycket i början, men den var riktigt bra.
I slutet började det mesta falla på plats.
Joar frågade hela tiden om jag fattade något. Jag sa:
Jo, det gör jag.
Och ja det gjorde jag också! :)

Sen blev det lite godis och lite annat mysigt också! :)

Hmm. Söndagen då.
Ja, det blev en stund i sängen innan vi steg upp, och det var mysigt.
En riktigt fin dag idag med, men det blev ingen promenad i det vackra vädret precis.
Men det blev en promenad tillsammans med Aleck nu ikväll.
Nåja, gjorde väl inte så mycket idag.
Diskade lite i Skäret.
Låg och kollade i taket av någon konstig anledning.
Det var nog för att jag hade ont i ryggen vi hamnade där, men det var så skönt! Sedan blev vi besökare åt hans föräldrar en snabbis och sen bar det av till Öjebyn!

Väl hemma så blev det en del prat med syster och så mycket uppdatering av en del bloggar. Och lite annat skoj! :)

Det blev en snabb resa in till stan innan middagen, som idag bestod av köttsoppa, som smakade bra, för övrigt, det blev en hel del mer prat i bilen mellan mig och min syster, och det var riktigt underhållande! :)

Sedan hem för att äta! Som jag sa, det smakade bra, och Åsa och Jari var också och åt. Det var mycket trevligt, och det ska bli så kul! Någon gång i framtiden.

(Party, party! Eller något. . .)

Efter det så blev det promenad med Aleck, och det var mycket trevligt!
Uppdaterade mig mycket och hon blev också väldigt uppdaterad!
Det var en trevlig promenad tillsammans med Aleck, Izma och Brutus. Och han ville busa med henne! Det trodde jag verkligen inte! Men det var kul att se!

(Ska hem och hämta hunden till helgen! WOHO!! :D )

Ska btw ha honom på lektionerna imorgon, och jag bävar verkligen för det! Men, det kommer nog gå bra. Hoppas jag iallafall.
Hund hela dagen imorgon! Och det kommer att bli väldigt kul!
Det blir även en resa uppåt landet med, för hemtagning av täckbyxor som blivit brutalt våldlämnade och säkert våldtagna!
Haha! :)
Det var en rolig sak att säga!
Men helt ärligt, så tvivlar jag på att de har blivit våldtagna! Eller, jag hoppas iallafall inte det. Då hade jag blivit rädd. . .

Nå, nu ska jag vänta på att bli uppringd och sen ska jag förmodligen gå och sova!
JAG FÅR SOVA TILL KVART ÖVER SJU IMORGON! DET SKA BLI SÅ SKÖNT! JAG MENAR DET VERKLIGEN!

Det är så skönt att det var sista dagen i fredags som var ett tidigt uppstigande! Jag slipper vakna klockan jättetidigt nu!
Nu är det bara klockan tidigt som gäller, och okej då, det kan jag väl ta! :)

In och ut - nu är det slut!

/K

3 kommentarer:

  1. Haha tro inte du kommer få sova, hundarn kommer hoppa på dig när ja släpper in dom ;)

    SvaraRadera
  2. Men du! Jag stryper dem om de hoppar på mig!
    Jag lovar! Fan ta dem om de väcker mig!

    /K

    SvaraRadera
  3. Världens längsta inlägg.. :P Hhaa..

    SvaraRadera