måndag 24 augusti 2009

Rastlös...

Jag har städat hela lägenheten, både dammsugit och skurat, tvättat, rastat hundarna ordentligt - flera gånger om, möblerat om i rummet, bäddat rent och även kluppit lite klor på både valp och Simon, inklusive tränat Simon en sväng, och påbörjat lite småträning med valpen, främst sitt och en väldigt liten del positionsträning, och har även kommit fram till att jag måste börja träna minst två gånger i veckan med Simon, jag har nästan glömt hur kul det är! Då kan man ju faktiskt åka ut till bruks och tjuva lite på deras agilityhinder, så att man kan springa lite agility med henne, som hon tycker är så roligt. :)

Proxy har fått sitta uppbunden för första gången idag, med Simon och Chivas när jag och Stina var inne på OK, och jag märker att hon faktiskt växer. Jag har fått spänna ut hennes halsband för första gången idag, typ någon centimeter eller så, men ändå.

Så går det när man inte har någon skola att gå till! Man hittar saker att göra hemma. Och det är inte bra.. Eller så är det FÖR bra att inte ha skola - mamma blir nöjd iallafall... Nå, morgondagen är planerad till Luleåstad iallafall, så jag åker härifrån klockan 10:50, och kommer fram till Luleå en timme senare, där Joar ska möta upp mig på busstationen för lunch på Dagoberts. SEN vet jag inte vad det blir. Det var tänkt piercing på Solgården, men jag tror att jag tar det på LeftHand istället, så jag har anlitat mamma att ringa och boka tid imorgon, eftersom att jag vill få det bortgjort! :)

Jag har även tänkt köpa en ny bäddmadrass till sängen, eftersom att katterna har pissat ner min gamla. Jag ska köpa en madrass som minns. :) De har rea på Jysk, så varför inte passa på? :) Även telefon ska bli beställd, men jag vet inte riktigt vilken av dem jag ska välja, jag har lite problem... Nå, nog om mina patetiska problem....

Musik har jag igen, fick låna en typ-kind of-bergssprängare av Stina, som hade den ståendes hemma hos sig, så ÄNTLIGEN! :) Nu kan jag sova ganska gott iallafall.. Det är något som fattas... :/


(Någon sover med mig iallafall...)

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar