torsdag 27 augusti 2009

Hundträning.

Jag har varit duktig i veckan måste jag säga. Åtminstone de två senaste dagarna - jag har tränat hund så mycket! Både valp och Simon. :) Igår körde jag och Simon lite lydnad tillsammans med Åsa+Brutus och Stina+Chivas, vilket faktiskt gick riktigt bra. Klockren på allt! :) Det är jag nöjd med. Och idag körde vi lite agility ute på bruks, och det är alltid kul att se hur taggad hon är när vi inte har kört på, jag-vet-inte-hur-länge. Hon blev lite FÖR målinriktad från hinder 13, som var en kort tunnel, då hon hellre ville ta den platta tunneln istället för det hopphinder som det var tänkt att hon skulle ta, så det slutade med att jag ramlade i backen. Inte genom att först ta ett par snubblande steg, nej då, utan ungefär som när man fäller ett träd. Liksom... Rakt ner, benen slog hon bort... Nå, vi fortsatte mot hoppet ändå, efter att jag rest mig upp och Simon kommit och slickat mig lite i ansiktet och slickade samtidigt in sand i min mun, för att tre hinder senare köra klart banan, och DÅ känna att det gjorde lite ont i benet. Vi körde en gång till, och ännu en gång, och det var skitkul ändå. :)


(Det såg inte riktigt ut såhär.. Och bilden är ärligt stulen från Åsas Pixbox.)

Sen satt jag och Stina och kollade på när Mia tränade en av sina hundar inom brukslydnaden, eftersom att Åsa och Jari (Jari mest) hade agilitykurs, och det var roligt. :) Hon är riktigt duktig med sina hundar, och hon kom även och hälsade lite på Proxy och pratade lite med oss efter att hon tränat klart. :)

Sen blev det så att vi kollade på när Jaris grupp körde praktisk agility, och de är jätteduktiga. :) Woho! Två blivande stjärnor tror jag minsann att det kommer att bli. :)

Och imorgon är det hemresa, med ett stopp i Luleå, för att skjuta hål i läppen. Oj, vad spännande! Lite rädd att det ska göra ont dock, det är ju trots allt... Vad, fyra, fem år sen jag gjorde hål någonstans sist. Men det kommer nog att gå bra, och bli bra, förhoppningsvis.

Lalala, nu tror jag att sängen börjar nalkas mig. Eller något...

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar