lördag 8 augusti 2009

The Pianist.

Den filmen är verkligen en film värd att rekommendera för alla andra att se. Det var en mycket känslosam film, och det bara i musiken. Samtidigt skrämmande, eftersom att man vet att det verkligen var så under andra världskriget.

Usch, vad hemskt. Jag är glad att jag lever nu.

Till något roligare.
Jag har haft ledigdag idag, och det har varit såå skönt! Jag sov LÄNGE idag, ända till halv nio! Sen klev jag upp och åt frukost i solen, medan Simon låg på marken och åmade sig som jag vet inte vad... Te och macka blev det för min del, och nu märks det att det är höst. Det var en massa löv som blåste iväg med vinden idag, från träden. Det märks att jag har fyllt år, alltid samma sak, sommaren försvinner när jag blir ett år äldre...

Tog en promenad/springtur tidigare ikväll, och det var riktigt skönt, och efter det, en dusch. I övrigt har jag suttit vid datorn hela dagen. Och verkligen inte gjort något alls. Och det har varit det skönaste med hela dagen! Att inte ha något ansvar alls! Att slippa massa rastning, valpar och städning. Det ska bli skönt att komma hem, och på tal om det så är det inte lång tid kvar, alls, tills jag får fara hem. Fem dagar, om jag ska vara precis. :D

5

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar