måndag 10 augusti 2009

Jag skrattar idag...

Jobb till klockan 11:00 idag,och jag fick agera handledare. Jag tyckte att jag gjorde ett bra jobb, och Evelina verkade vara nöjd iallafall. :) Vi plockade ut några valpar (Åxis och Finas), så jag passade på att favotisera lite valp. :) Hittade en underbart fin valp i Åxis kull, Försvarsmaktens Eris heter hon, grymt fin är hon. ;)

Jag har även badat Simon, och tagit tandsten på henne, vilket VERKLIGEN behövdes. Och jag måste verkligen införskaffa en tandskrapa! Eller få henne intresserad av ben! Det såg verkligen inte fint ut i hennes mun... Antingen det, eller så får jag ta det ett steg längre och försöka med Plaque Off, inte nu för att jag vet om (och i sånna fall, hur bra) det funkar. Badet var inte så uppskattat från hennes sida, däremot så kommer nog Anna att uppskatta det, med tanke på Nato.

Jag har dammsugit lite även, det var så himla sandigt här inne, så det kändes som att det var dags för det. Ska tvätta imorgon, så att jag slipper göra det när jag kommer hem, det är så mycket skönare att bara få lägga sig på sängen och bara... Njuta av hur skön säng jag har! Jag HAR verkligen en skön säng. :)

Har även en del planer färdiga för helgen nu. :) Det blir lite fest och grejer på fredagen, så det kommer att bli kul, bara hoppas att det blir lite mer folk än de som är tänkt. Det kommer att bli en bra helg. Jag ser fram emot det. :) Fick även bästa svaret av Åsa när jag frågade om hon skulle vara med och festa:
"Nog kan jag _säkert_ _kanske_ göra det." Åh, vilket direkt svar alltså! ;) Jag kände klartecknet i luften, bara sväva mot mig!

Har varit lite frusen nu under kvällen, och bestämde mig för att ta en _varm_ dusch, men den planen gick i stöpet. Det är någon jävel som har tagit och duschat upp allt varmvatten! Jag hade kranen vriden till max åt vänster, men det var knappt ljummet! Det var lite jobbigt att frysa mer när jag gick _ut_ ur duschen, än vad jag gjorde när jag gick in.

Jag har kommit på att jag kan ta med Proxy på torsdag när jag slutar, om jag bara har någon som kan skjutsa mig hem med bur och hundar och allt, så kan jag ha henne i buren när jag städar, så slipper Håkan köra extra in till avelsstationen. Inte nu för att det är så jättebesvärligt, men ändå... Han HAR ju faktiskt lovat att köra och hämta hund och bur, om jag inte kan ta henne...

Nu är det bara tre dagar kvar... Sen är jag äntligen hemma. :)

3

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar