måndag 3 augusti 2009

Kliv in i regnskogen!

Ja, det drar ihop sig till jobb, och är det inte underbart att ännu en kväll få ägna sig åt jobb? Whopido! Tja, jag ska nog inte klaga. Det finns nog dem som har det värre än mig, vad gäller jobb. Jag menar, att få vara och socialträna valpar är inte helt fy och skam, och jag funderar faktiskt på att köra lite koppelträning på en del valpar. :)
Det är ändå 22 valpar som ska koppeltränas innan vecka 33.

Jag ska fota! DET ska jag göra! Måste fota Poppans valpar. :) Allihopa, så jag tror att jag tar ut dem en och en, annars blir det lite småjobbigt. Det är nog jobbigt att försöka fota en...


(Alla Åxis valpar, vilken är Proxy?)

Sov ända till klockan elva idag, och det går inte att beskriva hur skönt det var att få sova ut, äntligen.

Jag kollade på "Bolt - Superhunden", igår innan jag somnade, och jag blev nästan gråtfärdig. Jag är inte den som gråter till filmer, men den knäckte mig nästan, och endast nästan. Den var faktiskt jättesöt, och ganska cool hamster. :)

Har för övrigt en slapp vecka nu, jag jobbar 17:00-20:00 idag, imorgon är det 07:00-11:00, samma på onsdag och fredag, och torsdagen jobbar jag 07:00-16:00. Ledig till helgen, och jobbar 07:00-16:00 resten av tiden som jag jobbar. :) Ganska slöa dagar, som sagt, och det är ju inte lite människor som jobbar heller. Vi är väl en fyra-fem stycken som jobbar varje förmiddag, och det är då det jobbigaste, med städningen, sker. Så det blir mindre jobb för oss! :)

Har även hunnit med att ta en städdag idag, så jag har vammsugat och daskat hela rummet idag, så jag har varit duktig, och imorgon ska jag tvätta har jag bestämt. Det är skönt att ha något att göra, än att bara sitta och vänta på att tiden ska gå...

10

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar