måndag 24 augusti 2009

Hur är täckningen i Afghanistan?

Vad jag gör uppe nu, kan jag för allt i världen inte förstå. Eller, tiden är väl inte alls orimlig, tvärtom, det är en ganska bra tid att vara vaken på. Men däremot att jag både har hunnit fika, och att jag har hunnit promenera hundarna EN sväng får mig att fundera vad i hela friden jag har gjort uppe sen halv åtta... Men jag blev lite full i skratt när jag var och promenerade dem. :) Jag gick över skolgården, och just denna dag så börjar skolorna om igen, efter sommarlovet här i Öjebyn, och när jag går där med valpen som är lite smått schizofren för alla barn, cyklar, bollar och mopeder som kör runt så hör jag ett gäng pojkar i 10-års åldern, kanske, som säger:
"Fan vad cool den där lillhunden är..."
"Ja, den ser ut som att den kommer från min mormor..."
"Den kommer säkert från min mormor..."
Varpå en av pojkarna frågar mig:
"Har du köpt den där hunden av Antons mormor?"
"Nej, det tror jag inte.." Svarar jag.
"Men vad heter hon som du har köpt den av?"
"Jadu, jag har tagit henne från Försvarsmakten..."
"Jahaaa... Men cool hund!"

Det var ju lite... Gulligt. Men jag blev road iallafall...

Jag försöker få med mig någon ut på promenad med hundarna en gång till, men alla ligger och sover för tillfället, så det går inte så himla bra. Anna jobbar dessutom, så även fast hon är vaken, så kan hon inte promenera med mig. Och jag vill ha sällskap!

Igår var det tänkt att jag skulle och se film, men den planen blev stoppad av telefon i ett par timmar. Satt vaken till strax efter tolv innan jag somnade med lampan tänd (som vanligt).

Jag har inte heller kommit fram till om jag ska tacka ja till utbildningen i Gbg om jag kommer in eller inte... Jag är verkligen kluven i vad jag ska bestämma mig för...

Men imorgon är det bara tisdag, som förövrigt ska spenderas i Luleå! Om jag får sällskap med mig, vet jag inte ännu, men jag antar att det lär visa sig... Om inte annat så har jag preliminära planer med Joar, lunch på Luleåstad! Whopido! Jag måste försöka få klart möbleringen i mitt rum också... Jag går nog och jobbar på det, tror jag...


(Proxy den första dagen, poserar för att Matilda ska få se.)


(Simon sover gott, kolla in tungan...)

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar