fredag 10 juli 2009

I'm broken

Jag måste ta och skärpa till mig. Jag kan inte hålla på såhär. Jag måste dels börja äta mat, men för att jag ska kunna det, så måste jag bli mer uppfinningsrik! Jag måste låta min fantasi explodera så att mina tankar kan sväva fritt, och kanske låta mig komma på vad sjutton man kan äta om dagarna. Har jag kommit på en rätt som är helt okej, så lever jag på den i säkert två veckor innan jag blir less, och återgår till nudlar.

Två dagar av snart 21 har jag ätit ordentligt. Jag har ätit fisk en gång, och kött den andra.
19 dagar av 21 så har jag levt på nudlar, fil och müsli, yoghurt och mackor. Jag måste ta och lära mig någon gång.
Vaknade imorse av att jag hade SÅ ont i magen. Jag vet ju att jag måste äta, och jag försöker, men jag orkar inte!

Det lär inte förbättras under sommaren, om jag inte lär mig att bli lite fantasifull. Jag menar, man kan äta vad som helst! Det finns (i stort sett) inga gränser på vad man kan blanda ihop för att få en "Smaklig måltid!", men varför har jag så svårt att komma på det?
Jag ska bli tillsammans med en kock. Eller anlita en. Jag vet inte riktigt vilket ännu.

Till roligare saker:
Jag har blivit antagen på Umeå Universitet, på Humanistiska, och är 34 reserv på Socionom. Jag har accepterat och tackat ja till båda utbildningarna, men väntar fortfarande spänt på svar från Mölnyckeakademierna. Jag hoppas att jag kommer in, men hur ska jag klara mig ensam? Äh, det får bli en senare fråga. Just nu är jag bara glad för att jag vet att jag har tre år av min framtid säkrad, om jag inte kommer in på AirPort Officer utbildningen. Och om jag kommer in på den, så har jag visserligen bara två år säkrade, men jag får väl gå på gatan om det krisar sig. Eller börja jobba på Konsum i Vuollerim. Jag tycker att det är alla som jobbar där nu. De verkar inte ha några problem med att anställa folk i dessa tider. Men det är ju inte så konstigt, eftersom att Konsum är den enda butiken i Vuollerim.

Eller så öppnar jag ett Ica där! Ja, nu har jag min framtid klar!

/K

1 kommentar:

  1. En burk tonfisk, en näve pasta och färdig tomatsås (som man har på varma mackor eller pizza) - enkelt och gott. Färsk pasta med blåmögelost (låter äckligt, men är gott), strimlad salami och körsbärstomater.

    SvaraRadera