måndag 13 juli 2009

*Gääääsp*

Åh! Jag tror att jag ger upp allt vad promenader heter nu. Jag fryser, har ont i magen, ont i huvudet och är trött som en gnu. Plus att jag blir brutalt uppäten av alla mutantbromsar som är här nere!

Nåja, jag har, som sagt, varit ute på promenad idag, och det var kallt. Pratade en stund med Joar, som jag inte har pratat med på jättelänge, och det var riktigt trevligt. :) Men sen svek han mig, eller, snarare hans telefon svek mig när den fick slut batteri, så jag fick avsluta min promenad själv. Ensam. Alone. Finito. (Kanske inte riktigt var rätt ord, men..) The end. (Inte det heller, men du get my point..) Nå, det var skönt att komma ut en stund (det är inte som att jag INTE får komma ut när jag jobbar... :S)

Jobbade från 12:00 till 16:00, och Copia har äntligen valpat. Fyra stycken små (1+3) var det när jag hade slutat, men enligt UL, så ska det vara fem. Så jag får väl se imorgon om det kommit någon mer, eller om det har gått på tok med den sista. De första fyra kom på tre timmar, så det var en relativt snabb valpning. Man räknar på ungefär två timmar/valp, men det finns ju rötägg. Copia skötte sig utmärkt. Hon var så duktig så, och kollade på mig med förebrående ögon när jag stängde luckan ut till rastgården vid 12:00. Liksom:
"Jaha, får inte jag gå ut?"

Hon är som söt, den lilla tösen. :)

Nå, nu är det dusch, sen är det sängen. :)

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar