tisdag 28 juli 2009

Åter i Sollefteå.

Egentligen var det för... Två dagar sen (inte riktigt) men jag har varit upptagen med jobb tills idag klockan 11:00, och sen tog jag en efterlängtad dusch. :)

Ska jag också berätta om helgen som varit?
Börjar på.. Lördag, tror jag att det blir, eftersom att jag tror bestämt att jag har berättat om torsdagen och "Fuck the Dealer". Lördagen bestod av sovning, dusch, tårta, kläder, mat, festsällskap och sedan området.

Det var jag, Anna, Zandra, Biffen och John som var på förfest hos Biffen innan vi skulle in på området, och det var även tänkt att Anna också skulle med dit, men deeet blev det inget av. Det var lite småtråkigt faktiskt. Vi fick grillat till middag, och potatissallad, mycket gott var det, tack tack. :) Och sen så lekte vi pyramiden, och det var ju lite lustigt. :) Jag fick vara korthållare, och eftersom att jag delar så bra, så var det två av tre som fick dricka på högsta kortet. :) MAHA! Det var lite oväntat. ;) Det var ett par av de som deltog som blev relativt påverkade av alkoholen, och det var ju synd. ;)

Nåja, inne på området så tappade jag och Zandra bort John, medan vi stod en halvtimme i bankomatkö, då Zandra kom på att hon hade glömt pengarna i den andra jackan, som hon hade hemma. Nåja, efter att hon tagit ut dessa pengar, så gick vi så att hon fick köpa sig en rosa hatt, och sen joinade vi Carro, Tova, Åsa och Matte borta vid Stora Scen, där Timbuktu spelade. Det var faktiskt helt okej, men jag hade föredragit Hardcore Superstar.. :/ Nåja, det kommer väl fler gånger. :)

Hemma vid treeee, tror jag, och sen sov vi hela natten ända till klockan typ.. Elva, tror jag? Då var det bara att börja packa, och sen var det dags att åka iväg ner till Sollefteå igen (vi har kommit till söndagen), och påväg ner...

... Så fick jag veta att vi inte skulle hinna i tid till Härnösand, där jag skulle byta buss, så jag skulle byta i Ullånger, för att ta en buss därifrån till Kramfors, för att SEDAN sätta mig på bussen till Sollefteå. Men nej... Så vart det inte.

Först var det ett gäng som fick byta till en ANNAN buss mot Sundsvall, eftersom att det var för lite plats på den som vi redan satt på (jag var en i det gänget), och väl på den bussen så fick vi veta att vi som skulle mot Kramfors och Långsele, inte skulle byta buss i Ullånger, utan i Lunde. Så, sagt och gjort, vi bytte buss i Lunde till en buss mot Kramfors, och väl framme i Kramfors så fick jag vänta i 40 minuter på att linje 90 skulle komma, så att jag skulle ta mig till Sollefteå. Kom visserligen fram samma tid, och slapp gå från stan. Men ändå! HUR svårt är det att ringa fast en buss?! Förbannade Veolia Transport.

Och Simon bara hängde med där på ett hörn. :) Hon var så duktig så, under hela resan. :) Även fast det blev lite trångt där ett tag.

Väl framme i Sollefteå så la jag mig ner på sängen, och somnade nästan direkt. En del sms blev skrivna, och sen somnade jag mitt i smsskrivandet. Vaknade klockan tio dagen efter, och begav mig strax därefter till jobbet, för att få reda på att Liz hade valpat, dagen innan, åtta valpar fick hon (tyvärr hade en liten flicka dött inatt någon gång, så nu är det bara sju kvar...), och det var ju, som jag väntat mig, jour1 för Monamie hela veckan, som gick 58 dygn 27/7, vilket innebar att det var en övernattning på anläggningen för min del.

På kvällen när jag skulle tempa Monamie för kvällen, så ser jag att hon ligger i valplådan, och det gör även två valpar. Hoppsan! Så det kan gå!

Det första valpningen som jag är ensam på, på avelsstationen. Det var lite spännande. :) Hon var så duktig, och den sista valpen kom 00:00. Det var tre flickor och fyra pojkar, så då är det bara att hoppas att alla klarar sig. :)

Slutade, som sagt, 11:00 idag, så jag har nästan nykommithem och har varit i duschen. Sen är det städ och tvättstuga, tror jag minsann.

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar