torsdag 26 mars 2009

Post!

Har jag fått och ska jag få.
Tydligen.
Jag har fått laddaren som pappa har skickat (med Eva - genom kommunens utgående post) och så ska jag tydligen få brev av Joar, vilket kommer att bli nästa vecka antar jag.. Eftersom att han knappast kommer att skicka med kommunens post.

Nå, dagen idag.
Jag har varit på min praktikplats, som vanligt, och idag har jag fått hjälpa till inne på isoleringen. Det var lite annorlunda rutiner där, men det var iallafall lätt att komma ihåg det mesta.
Idag har det bara varit jag som praktikant, eftersom att det var sista dagen för de andra två igår, så det var väl skönt att få göra lite mer saker, men vi blev klara tidigt idag, så jag fick sluta. Det var väl skönt?

Jag har sovit i ungefär tio timmar inatt med, somnade innan klockan åtta igår igen, och jag har kommit på att det tar ganska mycket på mig att vara här nere, och en fördel med denna praktik är väl att jag kommer vara alldeles utvilad när jag kommer tillbaka till skolan..
Eller?
Det går ju alltid att hoppas på det iallafall.

Idag har jag tagit massa bilder på de fyra valparna som är leveransklara, och ÄR de något söta?
ÅH! Jag är så sugen!
Kanske skulle anmäla mig som tänkbar fodervärd?
Men om det skulle vara fallet, så skulle jag ta en valp. Jag vill ju börja från början såklart.
Åh, vad jag är sugen! Verkligen.
Jaja, jag får se. Kanske ska skippa skolan i ettåetthalvt år, och ta en valp?
Sugen som bara den...
Hmm, det tål att funderas på.

Idag har Simon fått en Löwchenkompis. Hon tyckte att han var jätterolig! Bulldoggen var inte lika rolig, han lät så konstigt tyckte hon.
Men hon busade riktigt mycket med Harry, och det var skoj.
Och så har hon varit lite orolig idag också, när hon har suttit i buren, hon blev lite upprörd när vi satt och fikade, och började skälla lite. Men det var ingen fara, hon var tyst efter att jag hade varit dit och tystat henne..
För alltid.....

Okej, kanske inte för alltid då, det hade ju inte varit så snällt.. Å andra sidan så skulle jag ju kunna ta Biela då, som jag har jobbat vidare på idag, och det har gått riktigt bra, hon har börjat sluta fokusera på precis allt runt omkring, och tar faktiskt lite kontakt med mig, så det är ju en bra start iallafall. Men som sagt, det kommer att ta tid.
Ganska mycket tid...
Nåja, det är smällar man får ta ibland.
Allt går inte som en oljad räls...
Oj, vad halkigt det skulle bli då.
Kanske?
Jag har faktiskt ingen aning. Och helt ärligt så har jag inga planer på att testa det heller.
Funderar på vad det ska bli för middag för min del idag, men jag tror att jag har en liten plan om pasta.
Jag har inte orkat vara och handla något att äta till, ganska tråkigt.. Men jag skulle kunna göra en sallad..
Igen.
Dock utan avokado. Lite synd men..
Får väl gå och storhandla inför helgen imorgon och se till att köpa nå grönsaker, frukt och kyckling och ris. Och curry! Såklart.
Nu har jag skrivit upp hela min handlingslista i bloggen. Det är jättebra!

Nå, nu ska jag gå och läsa eller se på tv, jag har inte bestämt mig om vad som ska få min uppmärksamhet idag.
So long!

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar