måndag 23 mars 2009

Framme och installerad i Sollefteå.

Okej, lite iallafall.
Jag har varit på avelsstationen idag, och fått en liten introduktion i byggnaden och området runt omkring, så nu kan jag allt som har med det att göra! Hade jag kunnat hoppas iallafall.
Tågresan gick väl bra antar jag.
Bortsett från att min MP3-spelare blev stulen.
Dock är jag glad att det bara var den, och att de inte hittade kameran som jag hade gömt i ena skon.
Jävla as, alltså.

Igår var inte en speciellt bra dag för min del, det var väldigt jobbigt när jag skulle åka på kvällen.
Men tåget var ju försenat iallafall. Med 50 minuter. Och helt ärligt kanske det inte är den saken man ska bli direkt glad över, men eftersom att det (hoppades jag på iallafall) skulle innebära mindre väntan i Långsele, så fine för mig!
Meeen, som vanligt med min tur (läs: otur) så körde lokföraren ikapp så pass bra, så vi kom bara ca tio minuter för sent.
Så där satt jag då, mitt i natten med Simon, som för övrigt ÅT maten som jag serverade henne. Lyckan var gjord!

Eller så inte.
Jag funderade på att GÅ till Sollefteå mitt i natten, meeen, jag bestämde mig för att inte göra det, eftersom att det, enligt Joar, skulle ta flera timmar. Kände inte för att gå omkring och kånka på mina väskor i onödan.

Det var en till hund i samma kupé som jag satt i, men det gick bra. Simon blev lite trängd när den andra ville lukta på henne, så hon väckte mig från min sömn, och bokstavligen talat tröck sig upp i min famn, och där låg hon tills vi steg av tåget.

ÅH! Valparna är jättesöta btw!
Verkligen!
Jag ska försöka lägga upp några bilder på dem om jag får tillgång till någonUSB-port. De är jättesöta! :)

Nå, nu ska jag gå tillbaka till min stackars hund som sitter inne på "Taxen" och väntar på mig.

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar