tisdag 24 mars 2009

Biela.

Jag har tydligen blivit satt på ett projekt i tre veckor, där jag ska försöka göra Biela (en schäferhund som har extrema koncentrations och kontaktsvårigheter samt att hon låser sig på allt runt omkring när hon blir rastad) mer mottaglig för förarens kontakt.
De tyckte att jag gjort såna framsteg med henne, att de vill att jag ska vara hennes fodervärd. Det blir jag glad av att höra, och hon är faktiskt en jättehärlig hund, det är inte frågan om det, men eftersom att jag redan har två hundar, och eftersom att hon är som hon är, så blir det bara jobbigt, och jag kommer inte att kunna lägga ner den tiden på henne som hon behöver. Och tro mig, den hunden behöver ensam-matte/husse.

Nå, hursomhelst så har jag varit och gått med massa hundar idag, och så fick jag börja vänja tre-veckorsvalparna vid vanligt foder. Det gick väl sådär, det är ju (som vanligt) inte alla som vill äta, men det var bara två, tre stycken som inte tyckte att det var någon höjdare att käka normal hundmat.
Men det gick bra. Blev kladdig, som man kan bli så ofta av så mycket. Men ingenting som inte går bort med lite tvål och vatten. ;)

Imorgon är det L-test på schemat. Det ska verkligen bli intressant att se, eftersom att det är det som är ett av de avgörande testerna inför det militära livet, plus att jag förmodligen inte kommer att få möjlighet att se något mer test senare i livet.
Det är åtta hundar som ska testas imorgon, och det är (självklart) från deras egna kullar.
Mycket intressant! :)

Nå, jag har varit och handlat idag efter praktiken, och jag hittade! Yey me!
En liten söt IcaNära butik som var nere på hörnet.
Jatack!

Ska försöka göra lite middag också, men det tar emot...
Jag orkar inte det! Jag är så trött i benen!

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar