fredag 30 januari 2009

Nå. Nu till saker som inte har någon betydelse, egentligen.

Helt seriöst.

Hur ska man kunna klara sig på 1050 kronor i månaden?
Januari har inte passerat sista dagen ännu, och jag har inga pengar kvar! Vi ska till London till veckan, och jag har köpt pund för hälften.
Studentmössa ska man ha! Där försvann resten!
Inackorderingstillägget?
JOKKMOKKS KOMMUN SUGER HÄNGBALLE!
Så snåla!
Vi kostar kommunerna 100.000 kronor per termin. Har de inte råd att ge oss pengar så att vi ska överleva?
Har de tänkt ta livet av oss?
En vettig människa utan liv (vilket de verkar tycka att ungdomar ska vara) skulle lätt klara sig på det jag får i månaden för hyra och bajs.
En person med hund, separerade föräldrar och ett liv (!) kan omöjligt överleva på det!

Jag ska sluta äta mat, godis och sånt onödigt.
Jag ska sluta dricka sprit, läsk och sånt onödigt.
Jag ska sluta köpa kläder, skor och sånt onödigt!

Åt helvete med allt!

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar