tisdag 6 januari 2009

Digging for gold.

Det kan man verkligen säga. Läser om påhittade personers tragiskt beroende liv, samtidigt som jag försöker hitta mitt eget.
Deras lycka är för bra för att vara sann, och desperationen man hör i hennes röst när man läser boken, är så bra skriven, att det verkligen gör henne desperat efter att få höra hans röst igen.
Jag håller verkligen med vissa om vad de säger om boken, att den verkligen är skriven för tjejer, och är utan tvekan skriven till ungdomar.
Men det är faktiskt riktigt bra böcker, och jag ska alldeles snart få fortsätta resa med dem.

Dessa rekommenderas:

"Om jag kunde drömma/Twilight"
"När jag hör din röst/New Moon"
"Ljudet av ditt hjärta/Eclipse"
Eller, "Ljudet av ditt hjärta" kan jag faktiskt inte säga något om, eftersom att jag inte läst den ännu, men jag skulle tro att den håller sig i samma utsträckning av alldeles för mycket känslor, overkligheter och beroendeframkallande läsande.

Nåja.
Jag har sett filmen "Twilight" i helgen, och den var väl okej. Det var ingenting att jämföra med boken, men den dög.
De hade alldeles för stor påverkan av det de sa i boken, och de flesta replikerna var exakt samma, men scenariot som filmen utspelade sig i, var riktigt bra.
Det var vissa saker som jag störde mig på, otroligt mycket, men det kanske jag inte ska ta här, då det kanske kan klassas som spoiler, vad vet jag?

Sen har jag varit i Skäret och kollat lite mer film. Hann avverka två filmer innan jag åkte hem igår.
Den första var "A home at the end of the world" och den var faktiskt riktigt bra. Jag hade inte sett den innan, utan hade bara sett delar av den, och när jag tyckte att den verkade vara riktigt konstig, så varför inte? Den var helt okej, så det var ju bra.
Sen så var det "3:10 to Yuma" också. Jag brukar inte gilla westernfilmer så mycket, men det finns två stycken som har satt sig i mitt filmförråd av filmer som jag borde rekommendera.
"The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford" är den ena, och den andra är då, såklart, "3:10 to Yuma".

Fixa mat, promenera med hunden, låna bok, läsa bok och sova.
Det låter som en bra idé tycker jag!
Joina mig, vettja! :)

/K

3 kommentarer:

  1. jaså dom dög nu? ^^ sist var dom ju "tjejiga" på det dåliga sättet. och så är det inte bara 3 böcker, det är faktiskt 4 :') den fjärde håller dock på att bli översatt atm..

    SvaraRadera
  2. Karin ändrar sig som vi andra byter underkläder :-P. Den där Jesse James-filmen (så lång titel...) är riktigt bra, och skum.

    SvaraRadera
  3. -Tova-
    Ja, de duger. Jag sa aldrig att de inte gick att läsa, utan bara att de var väldigt tjejiga. Så som tonårsböcker är. :)
    Jag VET att det är fyra böcker. Men eftersom att jag inte läst typ _något_ om den fjärde boken, så nöjer jag mig med att rekommendera de tre första.

    -Stina-
    Vad har jag nu gjort? Vad har jag ändrat mig om?
    Ja, den är ju det. Den är så djup. Eller, nä, inte djup. Bara extremt konstig. :)

    /K

    SvaraRadera