söndag 8 november 2009

Några dagar kvar i Uppsala, sen är vi hemma.

Jag längtar hem. Jag är verkligen inge bra på att vara borta hemifrån.. Jag har varit borta i en vecka snart, och jag vill bara hem.. Åker hem på tisdag, och kommer hem på onsdagmorgon.

Idag har jag tränat hund för hela slanten, och det har faktiskt gått riktigt bra. Första gången vi tränade, tränade vi mest passivitetsträning, och körde tre enkla sökövningar.. Söket gick verkligen jättebra, och hon var verkligen intresserad av vad som hände, men blev aningens för exalterad och började hoppa och skulle bita tag i jackan på mig... Hon gjorde ett kanonsök alla gånger, även andra gången, när hon vände tillbaka till startpunkten, eftersom att Izma sprang iväg när Alexandra knäppte lös henne och störde henne, och sedan vände tillbaka och började söka igen. Jag blir så stolt över min lilla flicka. :) (Önskar att jag hade ett kort på henne att lägga in, men har ingen kabel med mig, så..)

Passivitetsträningen gik inte bra till en början, eftersom att hon la sig längst ut i kopplet och började tjuta så fort det stramade åt runt halsen på henne, hon vände visserligen och kom tillbaka, men fortsatte att tjuta hela tiden, oavsett vad jag gjorde.. Jag testade leka, ignorera, ge henne uppgifter, korrigera, berömma och belöna när hon var tyst, men inget tycktes funka, bortsett från "ryggsäcken", där jag sätter mig på huk bakom henne och omfamnar henne med båda armarna runt bröstkorgen, och pratar lugnande med henne.

Har tränat på samma sak senare, alldeles just, faktiskt, och det tog väl ungefär en halvtimme att gå 50 meter, eftersom att jag stannade, hukade mig, tog kontakt, och berömde. Gick sedan iväg, och gjorde om samma sak när hon började tjuta igen... Det är jobbigt, men det måste göras..

I övrigt är det inte så bra... Vill hem, är less, och mår inte bra...

/K

1 kommentar:

  1. Skulle bara klargöra än en gång att jag älskar dig. <3

    SvaraRadera