måndag 16 november 2009

Mary Moon

Jag kom att tänka på låten "Mary Moon", med Crash Test Dummies (men när jag söker på YouTube kommer det fram att det är Deadeye Dick som sjunger den, och då heter den "New Age Girl". Nåja, vilket som, den låten är faktiskt riktigt bra. :)

Du kan se den HÄR.

I övrigt har jag spenderat helgen hos Johnny, och det har varit underbart mysigt. :) På fredagen blev jag brutalt lämnad ensam hos honom medans han var iväg och tränade! Sen kom han hem, och vi skulle se film, men jag somnade till "Public Enemies", och vaknade bara till när de sköt alldeles för mycket... xD

Sov riktigt gott, och vaknade till, såg att filmen var slut och dataskärmen lös vitt, och sa åt Johnny att gå upp och slå av skärmen, TROTS att han låg längst in på sängen. ;) Men han var så snäll och gjorde det. :)

Lördagen var vi på stan en sväng, och skulle köpa sprit, groggvirke och kolla skor åt mig. De första två sakerna gick som en klocka, men skorna fick vänta en stund... Senare på kvällen var vi bjudna på en 30-års fest. Så vi åkte dit, och jag var nog så tråkig... Hade ont i huvudet och var trött som en gnu... Så det blev en tidig kväll, innan tolv.... :S Men spelade faktiskt GH5, och det var såååå jäääävla kul! :D Det var ett tag sen jag körde det (närmare 7-8 månader) och jag kände mig LITE mesig när jag körde på Easy, och min medspelare körde på Expert... Men jag kan bara använda tre fingrar... ;)

"Men, det är ju bara att vika in tummen!" :D Det var ett riktigt roligt uttalande, med tanke på ämnet... ;)

Nåja, det var DÅ det, och tillbaka till GH. Jag är riktigt sugen på att köpa ett själv.. Då jävlar ska jag klå (vem som nu utmanar mig...) ;)

Söndagen spenderades på en tvååenhalvtimmes promenad in till Luleå och tillbaka till Hertsön, halkigt, blött och allmänt pissväder var det, men hångel under tända gatlampor var mysigt. :) Plus att Proxy blev lagomt trött. :)

Efter maten åkte jag på massage. :) Helkroppsmassage var underbart skönt, och jag somnade när han masserade mitt ansikte... "Vad tyckte du om ansiktsmassagen då?" "Ööööööh, vaaaa?"...

Senare ringde Anna och sa att hon skulle fara, så då låg jag i sängen ett tag till innan jag började klä på mig igen, efter att min kära pojkvän så snällt klätt av mig för att kunna massera mig.. ;)

Åkte från Luleå vid åtta, och kom hem vid strax efter nio. Hade Anna på besök, som kom och åt glass med "sånt där gott", och ååååh, vad gott det var. :) Har precis haft Åsa på besök också, och hon fick också glass och "sånt där gott". :) Testade "Blå fiskar" idag, och mmm, det var smarrigt. :)

Helgen har varit underbar, inte nog med allt mys, vilket innefattar hångel under gatlampor och att bli upphånglad innan vi ska sova, på MIN begäran ( ;) ), jag fick även sovmorgon både lördag och söndag, då Johnny vaknade klockan tio i tio, när mitt alarm gick igång, slog av det (och gav mig även pillrena på söndagen), tog Proxy och gick ut med henne, var ute med henne så att hon fick kissa och bajsa (typ en kvart på lördagen och en timme på söndagen), och jag fick även frukost (och glass) på sängen på söndagen! :) Vad har jag gjort för att förtjäna en så underbar person? :)

Och dagen har jag spenderat med mycket blöta fötter i Böle med Åsa och hundarna, hemma och städat, och pluggat, vilket inte har gått speciellt bra, med tanke på att datorn bara har stängt av sig eller hängt sig hela tiden. Plus att Internetanslutningen blev gay, så det fick vara efter att jag tjorvat med det en timme. Så då åkte jag in till stan och blev bjuden på Max, av Biffen, och sen vart det ÖoB, där jag (läs: mamma) köpte julpapper, jättefint! :) Rött, och guld och granar och grejer. :) SEN åkte vi in till Ica Kvantum, och handlade lite, och SEN åkte vi hem. Jag och Anna tog en dryg enåenhalvtimmes promenad runt Oooojebyn, och sen fick jag fika av mamma! :) Snäll mamma! :)

Hon hjälpte mig även att bära över lite grejer till mig, och var så snäll så. :) Har dammsugit en gång till efter att har insett att om man torkar hundarna, så rasar det sand av dem, så jag tog fram snabeldraken ur sin lya, och drog ett varv i hallen med den. :) Jag har varit SÅ duktig. :) Har även fixat ordning i garderoben (igen) så nu hittar jag faktiskt kläder där. :) Har ställt upp foton i fönstret (tillsvidare) och lite annat smått och gott. :)

Har även lagt över bilderna från Spanien på datorn, så jag tänkte faktiskt publicera några av dem ikväll också! :) Och det kanske kommer en och annan på hundarna. :)






  • Pina Colada
  • Vår rumsnyckel (315)
  • Jag
  • Åsa
  • Åsa äter något...
  • Åsa testar havet.
  • = Det var blött...
  • Mitt och Alexandras rum... Första dagen..
  • Ergo tuggar ben
  • Proxy tuggar ben
  • Första dagen och gången på stranden.
  • Vårt hotell från vår balkong sett.
  • Alexandra

/K

1 kommentar: