torsdag 12 februari 2009

Tja, en del saker går min väg iallafall...

Men inte är det då mycket.

Jag ringde ner till avelsstationen i Sollefteå igår, och frågade huruvida jag skulle kunna ta med mig Simon till praktiken eller inte.
Jag fick ett klartecken, och jag är så glad!

Så då var det bara boendet och resorna kvar.

Jag ringde till Hotell Björklunden idag och frågade om boende och jag har ett så kallat "Elevboende" nu. Jag bokade från söndag 22/03-09 ca. 06:35, men när jag kollade bokningarna så var det inte förrän på måndagen jag skulle komma dit!
Så jag drog iväg ett mail till dem och frågade om det gick att ändra den bokningen.
Har dock inte fått något svar ännu.

Om det inte går, så kommer det verkligen bli problem, för då måste jag ta mig ner dit på annat sätt. Kanske kan ordna med bil om jag (mot förmodan) har lite mer tur.

Iallafall, så är jag nöjd med resultatet! :)

Skolan igår då?
Tja, min otur började då. Och det är fredag den trettonde imorgon!
Det är inte meningen att jag ska ha otur innan dess!
Nå, jag övervägde att ligga kvar i sängen igår iallafall, och skippa "Arbetsmiljö och säkerhet" och komma till skolan först till andra lektionen, som var idrott, men tog mig upp ur sängen iallafall, och pallrade mig ensam till skolan i kylan.
När vi har redovisat arbetet vi gjort på "Arbetsmiljö och säkerhet", så fick vi sluta. Så då satt jag där. I en timme och en kvart.
Värt ens?

Gick och bytte om till idrotten, och fick reda på att vi skulle ha handboll.
Yes! Det är kul!

Så vi börjar värma upp med en del skott, och tränade kasttekniker, vilket fungerade relativt bra.
Efter det så började vi spela lite smått, och vi växlade mellan att spela och vara målvakt.
När det var min tur att vara målvakt, så går jag och ställer mig i målet och får frågan av Tobbe:
"Hur vill du bli påskjuten?"
"Lagomt" svarar jag.
Och så SKA det vara.
Tyvärr så var det ju inte riktigt så va?
Nä, för tävlingsinriktade som vi är, så brukar spelen ha en tendens att bli en aning våldsamma, och Robert får skottillfälle och skjuter.
Lite för hårt.
Bollen träffar i ansiktet på mitt öga, och det blir helt svart.
Jag hade för mig att jag gick ner på knä, men det gjorde jag tydligen inte. Jag bara böjde mig framåt lite.
Nå, jag hör Robert säga:
"Oj! Förlåt!"
Och sen kommer Tobbe fram och frågade hur jag mådde, medans jag gick och tog lite stöd mot målstolpen.
Jag blev bara lite yr (ganska ordentligt) så jag går och sätter mig. Känner mig ganska dum när jag sitter där på bänken och blinkar som ett tok.
Jaja, de spelar klart och Tobbe hoppar in som målvakt.
Men det vart inte mål iallafall!

Jag har fortfarande ont i huvudet, och jag säger att det är kronisk huvudvärk, men det finns vissa som inte vill tro på mig, och säger att det inte är det.
Säger jag att det är det, så är det det!

Jaja, jag fick en anledning att skippa Nolia iallafall. Skönt det. Det var något positivt med dagen iallafall.

Och tänk hur glada man kan vara!
Inte en glad min har jag sett hemma idag.
JAG VILL TILL UMEÅ!
Jag vill, jag vill, JAG VILL!
Jag vill inte sitta kvar i den här förbannade hålan längre! JAG VILL BORT!

Jag längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar till våren! Då har jag varit på "den största händelsen i mitt liv" - dvs. balen. Jag har tagit studenten från Grans och jag lämnar Öjebyn för alltid.

Jag vill ha dig.
Nu.
<3

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar