tisdag 24 februari 2009

In joy and sorrow

It's breaking my heart.

Nå, jag har varit på skolan idag, inte gjort speciellt mycket. Fick väldigt ont i rumpan efter att ha hoppat bock över några plintar. Jag landade på plinten istället för på mattan, som jag skulle gjort, så det kommer att resultera i blåmärken och skrapsår på rumpan ett par dagar.
Jeje, livet är hårt.

Fick sluta tidigt efter idrott och svenska (där vi hade en genomgång för NATIONELLAPROVEN!) och efter en lunch bestående av köttbullar, grönsallad och melonsallad. Till efterrätt: Tada, semla!
Fick dock ont i magen (som vanligt) när jag ätit en liten del av den, så det blev inte så mycket av den efterrätten.
Åkte bil hem också, Alexandra skulle skjutsa Linda och Julia för att hämta och lämna grejer, så jag snålade lite.
Men jag har kommit på att jag inte ska åka bil så ofta. Det är riktigt skönt med en promenad på mornarna.

När jag kom hem, så for jag och Anna ut till sandtaget för det var ju så fint väder. Men när vi kom dit, så var det inte alls lika trevligt. Det blåste jättekallt! Och jag hade bara en munktröja på mig, för jag hade som räknat med att jag skulle klara mig med det, eftersom att solen sken, och det blåste ju inte här! Jag har nu lärt mig att man inte ska dra förhastade slutsatser om vädret.
Usch.
Kan inte snön bara försvinna?

Vi åkte hem ganska så fort, och efter att vi kommit hem, så la jag mig på sängen och läste "Breaking Dawn" i ett par timmar, tills Nadja ringde och sa att jag skulle komma till banken, för absolut ingenting! Så värdelöst!
Jeje, mötte mamma utanför banken, så jag följde med henne in på affären och köpte några äpplen, och saker till baket som pågår just i detta nu. (19:20)

Kom hem, kastade mig på sängen och läste lite "Breaking Dawn" - då hade jag kommit till upplösningen i boken! Så spännande!

Gjorde lite middag sen (nudlar), och nej, jag misslyckades inte med dem, vattnet bara kokade över, för att jag var upptagen med att skriva sms!
Efter middagen, så la jag mig på sängen och läste klart boken.
Slutade dock inte som jag hade väntat mig.
Det var ett ganska otydligt och detaljlöst slut, som om hon hade slut på ord, eller något. Men jag antar att det är så med böcker som hålls i en serie. Okej, kanske inte alla, men de flesta.

NU så håller jag på att baka semlor, men innan jag gjorde det, så var jag naturligtvis tvungen att diska och torka av bakbänken. Såklart. Meeeen, jag antar att det kan vara så.
Can't wait to get to Umeå!

Spännande kväll jag har framför mig.
Inte.
Består av fortsatt bak, kanske lite fika, promenad med hund (kanske springa?), och sen sängen.
(Kisse ville minsann också vara med!)

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar