onsdag 19 november 2008

Praktikdag #3

Så. Nu har jag just kommit hem från min praktik. Eller, jag stannade väl kanske till på vägen eller så, och det måste jag säga var trevligt! Som alltid.
Jag tror att jag har varit ganska trött idag, eftersom att jag har skrattat åt ingenting. Jag har skrattat åt saker som inte ens är roliga! Det är tragiskt!

Nåja, min dag har bestått av att stiga upp, åka buss.
Och på tal om buss. Fatta hur arg jag vart när busschauffören inte stannade utanför Gammelstads Djursjukhus!? Jag skulle kunna döda någon då! Eller, egentligen inte, men vi kan låtsas!
Först plingade jag en gång, och han bara körde. Jag tänkte, ska han inte sakta in snart?
Så jag plingade en gång till. Tror du han stannade?! NÄ!

Så då fick jag åka iväg till Sunderbyn, ta nästa buss tillbaka och kunde såklart inte använda mitt busskort som jag hade på linje 28! Jag kände att jag orkar inte mer! Och jag fräste av åt den andra stackars busschauffören.

Jaja, jag kom fram till djursjukhuset iallafall, och det var bara att börja rasta hundar. Efter det, så fick jag skura ur burar, eftersom att det var en del hundar som gjort något i buren under natten. Så det var ju mysigt!
Eller så inte?

Nåja, det har hänt riktigt mycket idag, jag har fått vara med på röntgen och hjälpa till att hålla djuren, varit med på ultraljud och fått se en enorm tumör bli bortopererad. Det var fascinerande måste jag säga! :) Det var kul med lite omväxling!
Så har jag fått lära mig att plocka kanyler och göra iordning och ta bort dropp med. Så nu kan jag det också. Vad jag är duktig! :)

Sen kom Joar och hämtade mig (som den tidsoptimist han är) så kom han några minuter sent, men jag hade så trevligt med Carro i telefon, så det var helt okej för mig! :)
Det gör verkligen inget att jag får vänta med vissa saker ibland. Det är bara bra för mig! ;)

Så bar det av till Skäret, och det var som jag sa tidigare mycket trevligt!
Höll på att somna på bussen sen, men så ringde jag till både pappa och Carro, så jag höll mig vaken! :)

Nu ska jag gå ut med hundarna (tydligen) och sen ska jag gå och sova! Det behövs verkligen! :)

Over and out!

/K

JUST DET!
Jag måste länka till min gamla blogg. Så, here we go!

http://karinmickelssonjohansson.blogg.se/index.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar