onsdag 19 november 2008

Praktikdag #2

Har gått riktigt bra.
Det har verkligen funnits mer saker att göra, och det har gått riktigt fort mellan rasterna. Det är bara dem man ser fram emot, dem och tiden när man slutar. I stort sett iallafall.

Det första jag fick göra när jag kom dit, det var att ta ett urinprov på en tollartik som var inne. Det gick helt smärtfritt, och hon var så duktig så. Hon kissade och sen ville hon äta upp sprutan. Hon var så söt!
Sen blev det lite städning och sånt. Fick torka massa blod i korridoren med, det var en hund som skurit upp tassen, så det var blodiga avtryck ända in i OP-salen. Det var riktigt stilrent faktiskt, det passade som in på något sätt.

Sen har jag fått rasta massa hundar som varit där, jag fick hjälpa till att hänga upp tavlor, i samma korridor som hunden blodade ner, av någon konstig anledning. Men det var iallafall något att göra.
Matat hundar har jag också gjort, och det var väl inte så givande kan jag väl säga. Men en hund åt, och en gjorde det inte.

Något mer kul som har hänt då?
Jo!
Värsta roliga på lunchen idag!

(Ungefärlig ritning av personalrummet)


Så. Vi sitter alltså snett mot varandra, och jag får ett sms. Det står något i stil med:
"Det där med suga, det får du sköta."
Jag kan inte hålla mig, och jag lägger på ett flin som heter duga.
Iallafall, så hon som är lila, kollar på mig och säger:
"Jaha, har du fått ett sms?"
"Jaaa.." Svarar jag.
"Oj vad hon skrattar! Är det något riktigt kinky?"
"Eeeeehm, jaaa.. Något i den stilen."
"Ja, jag ska inte fråga vad det står. Jag får också såna sms, nån gång i veckan."

HAHA!

Det som var så kul, var att hon sa det som så.. Tafatt, eller vad man ska säga, hon såg helt efter ut! Jag höll på att dö! Men jag lyckades hålla mig för skratt iallafall. Som tur är.

Sen åkte jag hem, och så var det inte mer med det.
Nu håller jag på att försöka övertala mamma att gå och handla, så att jag kan baka!
Men det går inge bra! Kom och hjälp till! :)

Over and out folks!

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar