måndag 24 november 2008

It's hard to say it, time to say it.

Då ska man göra ett inlägg med potential så att alla vill läsa. Men det kommer nog inte gå, så jag håller mig till att skriva som jag brukar och håller mig till att uppfylla de behov de som läser min blogg, vad som än händer, har.

Så, dagen idag.
En måndag i sena november.
Snöstorm ute och ganska vinande vind.
Det blåser småspik i ansiktet när man går ut, och det är inte så det ska vara när första snön faller.

Jag fick plumsa i snö upp till halva smalbenet imorse för att ta mig till bussen. Nog för att jag hade kunnat gå jämt med vägen, men det hade ju varit smart.

Idag på praktiken så har jag fått vara på OP.
Det har varit mycket intressant måste jag säga, eftersom att det har varit två relativt stora operationer idag. Två tumörer skulle bort, och det är så fascinerande att se när de opererar.

Att de ens vet vart de ska skära och vad de ska ta bort.
Tur att jag inte ska bli veterinär, och ska sikta in mig på massage istället. Jag tycker att det låter som en bättre idé minsann.

Två arga hundar har varit inne idag också, och det är inte trevligt på en fläck när man ska hålla på att lyfta i dem.
En liten jävla terrier och en springer. Inte kul som sagt.
De fick kragar på sig och så lyfte vi dem iallafall. De hade inte så mycket att säga till om. De bara lät en jävla massa.

Det är väl det som är mest värt att berätta om skulle jag tro. Så mycket mer har inte hänt faktiskt.
Eller, jag spolade ner hela mig med vatten när jag skulle diska av trattar imorse. Så det var bara att byta kläder minsann.
Jag var lite blöt. Eller ganska mycket.
Det beror nog lite på hur man ser på saken, men eftersom att hela framsidan av både byxorna och tröjan var dyngsura, så säger jag att jag var jätteblöt.

Sen har jag inget mer att berätta om det.

På bussen hem sov jag. Det var grymt skönt, verkligen! Somnade innan vi hade lämnat Luleå, och vaknade när vi svängde in till Öjebyn.
Jag har sovit ganska ordentligt, eftersom att jag inte har vaknat när vi svängde in i Rosvik. Och det är ju inte precis få, ganska ordentliga svängar där inte.
Skönt att veta att jag inte är lättväckt iallafall, men det visste jag iofs redan, så det var inge kul.

Over and out!

/K


(Extremt sugen att tatuera in!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar