torsdag 27 november 2008

Blogga för två dagar framåt.

Och så kommer jag att blogga för dagen också, men framför allt för helgen! :)

Dagen har bestått av ett bekant ansikte på djursjukhuset. Det var mycket trevligt, och jag fick ta blodprov!
Första sticket gick väl inte så bra tycker jag.
Det kom blod, visst, men då ryckte hunden undan tassen och kanylen stack iväg till Tjottahejti.
Det vart Stockholms blodbad i Gammelstad.
Nå, andra sticket gick betydligt bättre, och jag samlade minsann upp lite blod i ett provrör! :)

Många patienter idag för övrigt.
Det har varit väldigt mycket att göra. Det har funnits att göra hela tiden! Det har verkligen varit upplyftande! :)
Många frakturer, och det är väldigt intressant att se på när veterinärerna opererar. Faktiskt.

(Denna hunden hade en tåfraktur som skulle lagas! Den var jättesöt! Hunden alltså!)

Har väl inte hänt något jättekul precis idag, inget som jag skrattat åt på det viset.






Så! Att skriva om det jag längtat till att få berätta om!

Helgen!
Fredag: Praktiken till en början. Sen på vägen hem, så hoppar jag av i Skäret istället! Blir middag där och sen så skulle vi se en film med! :)
Blir över natten och färdas tillsammans med Joar tillbaka till Öjebyn på lördag.
Lördag: Fest! Det blir riktigt skoj måste jag säga! Än så länge är det jag, Joar, Anna, Åsa och Stina.
Kom och var med! :)
Söndag: Ja, det blir väl att ta igen sig och försöka att inte vara så sliten då. Men det brukar gå väldigt smärtfritt till dagen efter. Vilket är väldigt skönt!
Haha! Hoppas att Anna super ner sig rejält! DÅ ska jag ta bilder! Måste komma ihåg att sätta kameran i laddaren! Måste ha batteri i helg! Jag tror att jag ska ta med mig kameran till Skäret imorgon minsann! :) Det blir nog kul!

Nu ska jag gå och packa ihop sakerna jag ska ha med mig imorgon, och sen blir det sängen för mig. Jag orkar inte vara vaken något mer! :)

I'm like a love-sick puppy chasing you around!

Ovanför och ut!

/K

2 kommentarer: