måndag 24 november 2008

Om man är översexuell och orkar vara vaken hela natten? Vad är man då?

Ja, det är en fråga som man kan ställa sig. Jag ställde den till Joar, men jag fick inget bra svar, utan jag var tvungen att komma på det själv.
Mitt svar blev?
"Då är man tonåring." Eller något sånt. Det var jättekul då iallafall.
Man måste nog vara med om man ska förstå vad hela poängen var. :)

Några ord om vad som hände i helgen då?

Fredag:
Jag var på praktiken, det var riktigt givande.

Det var:
*Röntgen och ultraljud.
Det var ju som det brukar vara. Det var lätt att få hundarna att ligga och det var väl inget mer med det. Men en sak som jag kom att tänka på när jag stod där inne var en sak som Marie sa till mig första gången jag var med:
"Du är över 18 va?"
"Ehm, jaa, det är jag."
"Bra."
Hon gick och tröck av och gick in och tog ut röntgenplåten. Sen vänder hon sig om och säger:
"Jag tog för givet att du inte är gravid."
"Haha, nä, det är jag inte!"

Det var riktigt komiskt det med, och jag tror att jag kommer att sakna att inte vara på stall något mer. :/

*Rastning av hundar och det var lyftande i döda djur. Rastningen av hundarna var riktigt komisk ändå.
Eftermiddagsrastningen bestod av alla hundar i och för sig, men det som var så komiskt var att det var en irländsk varghund inne. Han var inte liten direkt, och nådde mig upp till höften.







Sen var det en chihuahua inne också. Den var inte stor på en fläck.

MEN; Det roliga var att först rastade jag varghunden och sen gick jag med chihuahuan, det var lite skillnad! Och det som var riktigt roligt, var att chihuahuan drog mer än den irländska varghunden! Det var komiskt!

Lyftande i döda djur var inte trevligt. Den stackars katten var ju fortfarande varm när jag lyfte honom. Jag fick en liten klump i magen, men det gick över ganska fort. Men det är inget jag helst gör om.

*Städning av burar.
Det var som vanligt inte det minsta kul och det gick väl. . . Bra? Hur skulle det annars gå? :)

Jag tror inte att det var så mycket mer väsentligt att berätta om där, annat än att jag fick skjuts hem, och det var skönt måste jag säga. Det är så drygt att åka buss hela tiden, och jag konstaterade att jag ska upp tidigt imorgon! Och det är något jag helst undviker.

Nåja, efter att jag kommit hem, så var det bara att bege sig in i duschen och sen göra sig iordning. Jag fick ju faktiskt främmande. :)
Jag tog faktiskt riktigt lång tid på mig i duschen, men det var så skönt att bara låta vattnet strila över kroppen.
Iallafall så blev jag klar i god tid, och väntade på att det (egentligen inte) skulle ringa på klockan på dörren, och så det gjorde.
Det blev senare middag och det var trevligt minsann.
Ganska underhållande med, måste jag säga.
En mamma ska inte säga:
"Ja, men då måste jag ju betala." Det blir bara fel då, och det blev det denna gång med.
Jag höll verkligen på att dö! Jag satte typ i halsen och kvävdes nästan. :P
Men som det kanske syns, så lever jag fortfarande. :)

Så, senare på kvällen blev det stan en snabbis och sen film!
'Monsters Inc.', första gången för Joar, btw, och jag förstår inte hur han inte kan ha sett den! Innan dess alltså. Det går bara inte! :)

Lördag:
Stan. Ola. Carro och Joar.
Det var faktiskt riktigt kul, och som vanligt så var jag alldeles överspeedad. Jag hade jätteroligt åt det mesta, men det är ju bara bra att jag har kul, eller hur?

Inte så mycket folk som jag trodde i Småstan när Ola sjöng, men det var ändå en del.


(Det kanske inte syns så bra, men det var inte mycket folk.)

Efter Ola, så for jag och Joar hem till mig, hämtade mina saker och sen bar det av till Skäret.
Där blev det fika hos hans föräldrar, middag och film!

Btw, innan middagen, så var det vilostund! Det var ruskigt skönt måste jag säga, eftersom att jag var trött som en gnu! Jag höll faktiskt på att somna i bilen när han stannade till för att tanka. Det är inte stabilt på en fläck! :)
Sov ungefär en timme, och sen började vi med maten.
Och just det! Det blev efterrätt med! Och helt ärligt, det är den godaste kladdkakan jag ätit någon gång! Och det är många kladdkakor jag har smakat på i mina år, måste jag säga!

Det blev väldigt sent igen, var vaken till halv fyra och pratade som vanligt om allt mellan himmel och jord.
Han ville sova, men det ville inte jag! Jag tror att jag vann, jag lyckades hålla honom vaken i ungefär 1½ timme.
Vad jag är duktig!
Jag skulle bli straffad för att jag kittlade honom. Haha!

Nåja, det var som sagt en trevlig dag/natt, och jag gör gärna om det! :)
Det var kul att träffa Carro också! Såklart! Det är det alltid! :)

Söndag:
Ja, idag då.
Jag vaknade vid tio, tror jag att klockan var. Jag har sovit ganska gott inatt, det lilla jag har sovit iallafall, eftersom att vi var vakna ganska länge. :) Men det ska man vara när det är helg!
Det är iallafall min åsikt om saken, jag vet inte om någon håller med, men någon finns det väl säkert! :)
Steg upp och sen var det inte mer med det.

Vi tog en liten promenad mitt på dagen, och det var lite väl kallt, men det är inget man inte klarar utan ett par lovikavantar!
Vädret. Det var alldeles underbart, bortsett från att det blåste en aning. Men det var verkligen vackert.







Anna kom och hämtade mig idag, och det var skönare än att behöva åka buss. Roligaste meningen idag:
"Men jävla myrstig!"
Anna hittade inte till Joars hus. :)

Nu ska jag prata med min syster och höra hur det blev med stadinåkandet, och sen blir det nog datorn en gång till innan sovdags! :)

Over and out!

/K

3 kommentarer: