tisdag 25 november 2008

The days just keep getting longer and longer.

Men det är konstigt att de ändå kan gå så fort.

Nå. Dagen har bestått av samma saker som tidigare.
Jag har vaknat, stigit upp, gjort mig i ordning, gått till bussen, åkt buss och kommit fram till Gammelstad.

Det som har blivit gjort på OP idag är:
*Munsaneringar
*Juvertumörer
*Kloklippning
*Blodöra
*Stygn
*Kastrering
*Städning
*Lyftning av hundar

Det enda värt att nämna av dessa händelser är väl juvertumören, eftersom att det var mycket intressant att titta på när hon tog bort den.
Den var inte särskilt stor, och det togs bara bort en spene. Men iallafall. Det är den första "stora" operation jag har sett hela genom.

Lunchen däremot.
Det är verkligen värt att nämna!
Jag sitter och har just ätit klart.
Lägger upp mitt vaseline-

- på bordet och ska precis till att öppna det när en tjej som jobbar där säger:
"Oj då, som det vaselinet såg ut! Det måste ha varit med om det mesta!"
"Ehm, jaaa, det beror väl lite på hur man ser på saken." Svarar jag och försöker hålla mig för skratt.
Samtidigt som jag försöker hålla mig, så tittar en djursjukvårdare på mig och lägger på ett flin som heter duga! Jag håller på att dö!

För dig som inte fattar, så används vaseline ibland som glidmedel vid sex, och som hon sa, så måste det ha varit med vid det mesta.
Nog för att jag tror att de som läser min blogg fattar ganska bra vad min poäng är, men det kanske finns någon stackare som sitter och undrar vad som är så roligt med det hela.

På bussen hem sov jag. Från utkanten av Luleå till infarten till Bredviksberget sov jag.
Vaknade till strax innan Antnäs och I Ersnäs, öppnade ögonen en sväng i Rosvik med, men sov.
Det var ganska komiskt när jag skulle kliva av bussen i Öjebyn.
Det var fem personer på bussen! Så lite har det inte varit på bussen någon gång. :)
Inte många ville till Piteå idag.

Nåja, nu ska jag göra något annat än att skriva onödiga massa ord, och bara kolla runt lite innan jag ska gå och sova. :)

Over and out!

/K

2 kommentarer:

  1. Är det någonsin många som vill till Piteå? ;)

    Dessutom: JA - alla förstod det roliga med vaselinet! Och förstod man inte så tycker man ändå inte att det är roligt om man får det förklarat för sig. ^^

    SvaraRadera
  2. Sant.
    Men jag vet iallafall en som vill det! :)

    Haha, jag tycker att det är roligt iallafall, och om det inte är någon som förstår, too bad for them! :D

    /K

    SvaraRadera