onsdag 26 november 2008

Let the rain come.

Lay a blanket on a field.
We'll be all alone.
If the rain comes, I'm your shield.
Please God let it come!


Dagen som varit har inte varit särskilt underhållande måste jag säga.
Det känns som att jag inte har några ord kvar att beskriva dagarna som går med.
Jag kan göra ett tappert försök, men det kommer inte att leda någonvart.


(Snälla, dela oss inte. Vi har ju vuxit upp tillsammans!)

Jag höll till en början på att sova över min avstigning av bussen från Luleå. Vaknade till efter det ställe jag brukar plinga! Jag vart en aning stressad måste jag säga.
Nåja, jag hann kliva av och nu ska jag inte sova något mer under dessa veckor! Inte på bussen alltså. :P

Det har inte varit så mycket att göra idag på OP heller. Jag tror att det var fem eller sex patienter.
Mycket lite! Det var långtråkigt idag, även fast det kom in två staffar! Så underbart fina! Och jag höll på att få psykbryt på personalen!
De pratar om vad man kan använda dessa hundar till.
De kommer fram till att det inte är mycket. Varför skulle man inte kunna använda dem till bruks, lydnad och agility som man kan med alla andra raser?
Jag höll igen min mun och sa inget, även fast jag hade sån jävla lust till det!

Bara för att de används i vissa fall till kampsporter hundar emellan, så innebär det inte att alla individer används till det!
Dra inte alla hundar ut för en och samma kant.
Inte inför mig.
Enda anledningen till att jag höll igen var. . . Jag vet faktiskt inte varför jag var tyst om den saken, eftersom att jag känner så pass starkt i den frågan.
Det är fråga om jämställdhet och rasism (okej, ta det inte så allvarligt) och det är precis lika viktigt som hos människor! Iallafall enligt min syn.
Visserligen har hundar inte emotionella känslor, de tänker inte på samma sätt som vi gör, men det är ändå lika viktigt!

Människor som säger sig _inte_ vara rasister, går omkring och diskriminerar dessa hundar. Då är de ju rasister!

Nog med mina hatiska känslor för ett tag.
Går nog över till något annat.

Men vad, det vette gudarna. Och eftersom att jag är en av dem, så borde jag veta. Men det gör jag inte nu. Inte för tillfället.
Har totalt hjärnstopp och slut ordflöde för vad jag ska skriva härnäst, så det kommer bli något som egentligen inte har någon mening.

I rember red.

Bilden btw, är något jag har kommit på mig själv att fota flera gånger! Inte den bilden, men bilder på bananer.
Jag tror att jag gillar dem! :)
Jag har nog någon sorts, konstig böjelse för saker som är långa och smala. Och i detta fall, gula och lite böjda! :)


(Jag tycker att de är söta!)


Nåja, att man kan göra ett liv av bananer.
Det kan misstolkas. Och det gjorde jag just.
Nä, nu ska jag sluta vara så snuskig. För det går inte att vara det hela tiden.

Det var som min käre fader sa till mig igår:
"Har du inte tid att ringa och prata med mig annat än när du behöver pengar?"
"Jo, men jag har inte riktigt tid just nu."
"Men ge fan i knullningen!"
"Varför skulle jag?"
Hehe! :) Min pappa är ganska rolig. :)

Men nu ska jag gå i säng gott folk!

Ovanför och ute!

/K

2 kommentarer:

  1. hehe, du har något för bananer och jag för näsor ^^ karro och mia tyckte att jag hade en näsfettisch ;<

    SvaraRadera
  2. Haha, då gillar jag bättre bananer!!
    Det har jag börjat göra på senare tid vettu! Bananer ska det vara! :)

    /K

    SvaraRadera