måndag 29 mars 2010

Helgen som passerat:

Jag har varit på agility för första gången på hur länge som helst, och det var svinkul! Simon insåg att det var något som skulle hända när matte började plocka på sig massa godis, och speciellt när hon stoppade på sig bollen. :) Simon var taggad på agility, men vi började lugnt, för en tyst karriär i år. :)

Proxy fick börja med hopphinder på låg nivå och även platta tunneln, och jag vill inte ens veta hur det ska gå att träna in slalom på henne. Nåja, det återstår att se. :) Hon var däremot ganska okoncentrerad, men när jag plockade fram leksaken, då slog det slint i hennes huvud och hon började plötsligt lyssna på mig! Kanoners! :)

Ruffa fick en liten sväng också, men hon var alldels för intresserad av den lilla pudeln som sprang omkring och gjorde massa andra saker som såg mer spännande ut, så hon ville inte alls hoppa. :P

Jag tror däremot att jag ska börja byta skor när jag springer agility i ridhuset nästa gång, eftersom att mina svarta skor numer är bruna... Det hade jag förvisso räknat med, men ändååå! Jag tänkte ju att man skulle kunna stampa av sig det, men inte då!

NU väntar lunch på Thaigarden med Johnny, och sen ska jag hem.. Och inte göra något... Och ha skittråkigt fram tills klockan när-det-är-tid för ridning!

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar