fredag 8 mars 2013

Funderar

Jag sitter just nu och funderar på hur jag ska hitta motivation att börja göra saker igen. Matten har stannat av, jobbet går före allt, hundträning och min träning har också stannat av. Tränar lite sporadiskt med hundarna, men inget mer. Min träning har stannat av för att jag dels har ont i ett knä och att jag är less på mitt program.

Jag försöker hitta det där som gör att man orkar, och jag vet att det är utbildningen som väntar som gör det, men jag hittar inte det där lilla extra.

Ridningen går inte alls som jag vill, och jag måste sluta vara halvfodervärd, och det är inte det roligaste beslutet jag har fått ta. Jag kommer att sakna det, men lektionerna kommer ju alltid att finnas kvar.

Hundens allergi får mig att tvivla, hon kliar till och från, och jag vet inte vad jag ska göra. Hennes nästa vaccination är inte förrän på tisdag och jag är rädd att hon ska klia sönder sig. Jag har badat henne idag och hoppas på att det blir bättre snart, men det verkar inte så. Hennes öron har börjat bråka igen och jag undrar om jag måste ringa till veterinären på måndag och fråga om det måste göras en eleminationsdiet också, eftersom att det kan vara vissa protein och spannmål hon är allergisk också. Men eftersom att hon är fin i både päls och hull, så tror jag inte att det är fodret som är problemet. Jag tror att det är stressen som hon har i kroppen, som i sin tur blir värre när hon är i slutet av en vaccinationsperiod.

En positiv sak är ju att jag har fått börja gå på rad på jobbet, visserligen bara mars ut, men det är bättre än att leva i ovisshet, då vet jag att jag klarar mig maj månad, och sen är det som bara sommaren kvar, som jag inte behöver oroa mig över, eftersom att jag ska jobba hela sommaren.

Sitter hela tiden med en klump i magen, som jag inte vet vart den kommer ifrån. Det är något som oroar mig och tynger mig, men jag kan inte sätta fingret på det. Om det är min osäkerhet i mig själv, att jag tvivlar på vad jag kan, eller om det är något annat. Jag tror på det första.

När man inte ser något resultat så blir det svårare att nå målet.

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar